Una avaria de Movistar deixa Alaró sense comunicacions durant 40 hores

L'Ajuntament ha traslladat el cas a Consum i insta els veïns a presentar reclamacions individuals

L'ús de dispositius mòbils es dispara
ARA Balears
17/11/2025
2 min

PalmaL’Ajuntament d’Alaró ha denunciat una “greu incidència” en els serveis de telefonia i internet de Telefónica (Movistar) que va deixar pràcticament tot el municipi sense comunicacions durant més de 40 hores consecutives. L’aturada, que es va iniciar divendres, 14 de novembre, cap a les 17.30 h i es va allargar fins diumenge 16, a les 9.30 h, va afectar la majoria d’abonats i també diversos serveis municipals essencials.

La infraestructura de Telefónica, que dona servei a altres operadores del municipi, va deixar sense connexió la pràctica totalitat dels usuaris. Segons el Consistori, només dues operadores balears amb xarxa pròpia varen poder mantenir el servei amb normalitat.

Durant la incidència, l’Ajuntament assegura que va intentar en diferents moments contactar amb Telefónica, tant per via telefònica com institucional, per reclamar explicacions i una actuació immediata. Malgrat identificar-se com a autoritat responsable de la gestió d’emergències, lamenten no haver obtingut una resposta efectiva. El Consistori ha presentat, així mateix, una reclamació directa a l’operadora per exigir informació detallada sobre les causes i la gestió de l’avaria.

L’aturada de comunicacions va tenir un impacte especial en serveis sensibles. La Policia Local va veure limitada la seva capacitat operativa i nombrosos residents varen quedar completament aïllats. En destaca el cas dels usuaris del servei de teleassistència, que varen quedar desconnectats durant tot el període de la incidència, una situació que l’Ajuntament considera “particularment greu” pel risc que suposa per a persones grans o dependents.

Davant la magnitud dels fets, l’Ajuntament ha presentat una denúncia formal davant la Direcció General de Consum del Govern de les Illes Balears i ha demanat als veïns afectats que tramitin reclamacions individuals. Recorda també que el Ministeri de Transformació Digital és l’autoritat competent per sancionar possibles incompliments de la Llei 9/2014 de Telecomunicacions, que obliga les operadores a garantir la continuïtat, qualitat i seguretat dels serveis.

El Consistori espera que el Ministeri actuï “amb rigor” i imposi les sancions que pertoquin. A més, reclama que s’adoptin mesures perquè una fallada d’aquesta magnitud no torni a repetir-se. L’Ajuntament d’Alaró reitera el seu compromís amb la seguretat i els drets dels ciutadans i assegura que continuarà insistint davant Telefónica fins que es garanteixi un servei adequat.

stats