Amazon ja té també ‘smartphone’

La firma presenta Fire Phone, amb quatre càmeres per crear efectes 3D

Jeff Bezos, director general d’Amazon, durant l’acte d’ahir celebrat a Seattle, en el qual es va presentar el primer telèfon intel·ligent de la companyia.
Albert Cuestai Albert Cuesta
19/06/2014
3 min

Barcelona“Preferim guanyar diners quan la gent fa servir els nostres dispositius, no quan els compra”. Jeff Bezos, el fundador i conseller delegat d’Amazon, resumia així fa un parell d’anys l’estratègia de la seva empresa en matèria de hardware, que van posar en pràctica primer amb els lectors de llibres electrònics Kindle, més endavant amb les tauletes Kindle Fire i fa poques setmanes amb el receptor de vídeos Fire TV.

Ahir van completar el cicle amb la presentació del Fire Phone, un smartphone propi que posa més fàcil que mai la compra compulsiva. Amb un botó independent es pot activar la funció Firefly de reconeixement d’objectes i sons, que detecta el que està veient o escoltant l’usuari, des d’unes sabates o una revista fins a una cançó o un episodi d’una sèrie, i si Amazon ho té a la venda li ofereix comprar-ho. En cas contrari, com pot ser un monument, l’aplicació mostra la pàgina informativa de la Wikipedia o una altra web. Amazon assegura que Firefly ja reconeix més de 100 milions d’objectes i els desenvolupadors podran incorporar-lo en les seves aplicacions: per exemple, la de salut i forma física MyFitnessPal reconeix els aliments que estem a punt de menjar i avisa si són prou saludables.

250.000 aplicacions

El Fire Phone està absolutament integrat en l’ecosistema de contingut digital d’Amazon: pot accedir a més de 250.000 aplicacions mòbils, a la llibreria electrònica Kindle i a l’ampli catàleg de pel·lícules i sèries de TV. De fet, funciona com a segona pantalla: es pot seguir mirant al televisor el que havíem començat a veure al mòbil, i ocupar la pantalla del mòbil amb informació sobre el programa i els actors. També inclou el servei MayDay d’assistència tècnica gratuïta, que promet un temps d’espera inferior a 15 segons durant les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

Per les seves especificacions, el Fire Phone entra en la gamma alta del mercat de smartphones, competint amb el Galaxy S5 de Samsung o l’iPhone 5s d’Apple. Porta pantalla de 4,7 polzades, processador de quatre nuclis a 2,2 GHz, 2 gigabytes de memòria RAM, 32 o 64 gigabytes de capacitat d’emmagatzematge i so Dolby Digital, amb els altaveus estèreo posats un a cada costat de la pantalla quan es mira en posició apaïsada, igual que a les tauletes de la marca i a diferència de la majoria dels smartphones del mercat. La càmera principal és de 13 megapíxels, disposa d’un botó propi per fer fotos fins i tot sense desbloquejar el telèfon i ofereix espai sense límits per guardar-les al núvol d’Amazon.

“Perspectiva dinàmica”

Però les càmeres que havien aixecat més expectació són les quatre que hi ha a les cantonades de la pantalla, que detecten la posició del cap i la mirada de l’usuari per aconseguir imatges amb efecte de profunditat, que Amazon denomina “perspectiva dinàmica”. És una simulació semblant al Parallax de la pantalla inicial dels iPhones d’Apple. Bezos va ensenyar ahir com funciona amb una aplicació de mapes i amb un catàleg de productes, però el seu potencial es veurà quan l’adoptin els desenvolupadors, especialment els de jocs. No és la primera vegada que es fa servir la detecció de mirada en dispositius mòbils: Samsung ja l’oferia al Galaxy S4, però ha deixat de promocionar-la al model següent, el S5. Amazon assegura que amb les càmeres específiques el resultat és molt millor: tenen visió nocturna per infrarojos, de manera que també funcionen a les fosques, i no es veuen enganyades per les ulleres, les barbes ni els diversos estils de pentinat.

12 mesos del servei Prime

Malgrat la mida de la pantalla, Amazon destaca que el Fire es pot fer servir amb una mà. Això és gràcies al fet que reconeix alguns gestos: inclinant el telèfon es poden desplegar alguns menús i fer pujar o baixar la pàgina que estem llegint. En aquest aspecte i alguns altres, sembla que l’empresa li està traient més suc al sistema Android amb la seva variant pròpia que la mateixa Google.

Tal com va fer Apple l’any 2007 amb el primer iPhone, Amazon ha donat a l’operadora AT&T l’exclusiva de la venda del Fire Phone: el model de 32 GB costarà 200 dòlars amb un compromís de permanència de dos anys o bé 650 dòlars sense el compromís. Això sí, s’inclouen 12 mesos del servei Prime de lliurament gratuït de compres i accés en streaming al catàleg de música i vídeo, que normalment costa 99 dòlars a l’any. Per als usuaris catalans, aquesta és la clau: sense els serveis d’Amazon Prime, el Fire Phone perd bona part del seu interès.

stats