Societat 06/05/2020

L'alumnat d'FP serà avaluat de les seves pràctiques de manera telemàtica

Educació, de manera coordinada amb els centres i el professorat, acorda les orientacions perquè els joves puguin acabar el curs

Ara Balears
2 min
Una jove treballant amb l'ordinador des de casa / GETTY

PalmaLa Conselleria d'Educació ha presentat una proposta perquè l'alumnat de Formació Professional pugui ser avaluat de les pràctiques de manera telemàtica. Es tracta d'una nova proposta per solucionar les dificultats educatives derivades de la crisi sanitària del coronavirus. Educació, de manera coordinada amb els centres i el professorat, ha acordat les orientacions per ajudar a avaluar la part pràctica de l’alumnat d'FP i que, així, els joves puguin acabar el curs.

La finalitat d'aquestes instruccions orientatives a dissenyar el mòdul integrat d’FCT (Formació en Centres de Treball) més projecte és ajudar a l’avaluació final dels alumnes en cas que no sigui possible fer les pràctiques en una empresa.

Entre les propostes es preveu el marc de referència del projecte, el seu disseny, la planificació d’activitats, els recursos que facilitarà el professor a l’alumne i els instruments d’avaluació de l’alumnat.

Entre les finalitats s'inclou la d'establir com a referència els resultats d’aprenentatge i els criteris d’avaluació indicats en el currículum del mòdul FCT, tot adaptant-se a la realitat del cicle formatiu per dissenyar una proposta d’avaluació de les FCT, en principi, sense assistència a l’empresa, així com proposar a l’alumnat activitats no presencials avaluables per assolir els resultats d’aprenentatge establerts o valorar cada activitat proposada en hores perquè, si la situació es normalitza, es puguin comptabilitzar com a part de les pràctiques. També es recomana que l’alumnat treballi de manera individual, tal com es fa de manera presencial en una empresa.

Les tutories individuals i grupals, segons la Conselleria, són l’eix principal de planificació, seguiment i avaluació del procés, per poder fer un acompanyament acurat de l’alumnat. En aquest sentit, és important pautar molt la proposta i plantejar un calendari ampli de sessions amb la finalitat de donar resposta a les necessitats que presenti l’alumnat.

stats