IAQUÍ
Portada 29/03/2014

Una ciutat per als turistes i per a nosaltres

i
Cristina Ros
2 min

LES CIUTATS es transformen, i malament ens aniria si no les veiéssim canviar en concordança amb el pas ràpid del temps. Evolucionen en el que ha de ser una confluència de la iniciativa privada i del govern municipal. I la cosa va bé, o va millor, si hi ha un projecte públic i una aposta ciutadana per la ciutat que es vol. Avui, que a l’ARA Balears dedicam el Tema del Dia a la transformació que es percep al centre de Palma, en gran mesura per l’allau de turistes majoritàriament arribats en immensos creuers, voldríem convidar els ciutadans i també l’Ajuntament a fer-ne una reflexió. Palma canvia molt i ràpidament. El centre de Palma ha guanyat en ambient notablement, sobretot per l’efecte de les terrasses de bars, cafès i restaurants que donen vida a una ciutat que ho té tot per transcórrer a l’aire lliure. L’obertura de petits hotels amb encant, abans gairebé inexistents a Palma (un tema que ja destacàrem fa setmanes) té així mateix la seva part de responsabilitat en aquesta transformació. I també canvia pels comerços que, segons on es miri, tenen millor oferta i mostradors més atractius; però que si es contempla la multiplicació de souvenirs i botigues pensades o mal pensades per als turistes, ens hem de posar en alerta i aviat. Quan veim tots aquests vestits de sevillana, capells mexicans i collars de perles de plàstic, sembla que retrocedim en el temps i que s’ha traslladat al centre de la ciutat allò que abundava a les zones turístiques més degradades. Jo no sé si als turistes els interessen aquests comerços, si hi compren o no, però el que sé segur és que a nosaltres, com a societat, no ens interessen gens. No és aquesta la imatge que hem de donar. Per aquí, hi perdem. I molt.

stats