Política 22/09/2023

El PSOE exigeix al Govern que liciti ja els 30 milions d'euros del tren de Llevant

La portaveu del grup municipal socialista, Rosario Sánchez, ha destacat que "el nou govern de dretes a l'Ajuntament de Palma ha fet un retrocés absolut en polítiques de mobilitat"

ARA Balears
2 min
Rosario Sánchez i Catalina Cladera.

PalmaLa secretària general de la Federació Socialista de Mallorca i portaveu del Grup Socialista en el Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha exigit al Govern que liciti de manera "immediata" les obres per a la reimplantació de la via ferroviària per al tren de Llevant, entre Manacor i Cala Rajada. Segons els socialistes, es tracta d'un projecte que ja està redactat, que té una partida econòmica de 30 milions d'euros per a l'inici de les obres i que permetrà incrementar la capacitat dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) amb 29 nous quilòmetres de traçat.

"Mallorca no es pot permetre aturar aquest projecte per dur el tren fins a Cala Rajada", ha dit Cladera, qui també ha lamentat que la manca d'"iniciatives del govern PP-Vox en matèria de mobilitat sostenible hagi provocat l'aturada del projecte, que "ja té finançament de l'ITS (Impost de Turisme Sostenible) per executar la primera anualitat".

A conseqüència d'això, els socialistes han anunciat que se sumen a la passejada reivindicativa que ha organitzat la Plataforma per al Tren de Llevant aquest diumenge, coincidint amb els 25 anys de reivindicació popular per la recuperació d'aquest traçat ferroviari, que en l'actualitat funciona com a corredor verd després que el Govern de José Ramón Bauzá n'aturàs les obres, que ja havien cobert diverses fases per l'adequació del traçat i la compra dels combois que havien de fer el servei des de Manacor.

En aquest sentit, Cladera ha lamentat que aquesta qüestió demostra que els governs del PP i Vox a les Balears i a Mallorca "no tenen gens d'interès a potenciar el transport públic de qualitat com a alternativa a la mobilitat privada". Un "desinterès", ha continuat la socialista, que es demostra amb les anunciades decisions de desmantellar el carril Bus-VAO a l'entrada de Palma des de l'autopista de Llevant o l'eliminació de la limitació de velocitat a 80 quilòmetres per hora a la via de cintura.

Menys freqüències de bus a Palma

Per la seva banda, la portaveu del grup municipal socialista, Rosario Sánchez, ha destacat que "el nou govern de dretes a l'Ajuntament de Palma ha fet un retrocés absolut en polítiques de mobilitat". "Aquesta reducció de freqüències i autobusos, amb un deteriorament del transport públic, significa també una mancança o pèrdua d'adaptació dels ciutadans al transport públic", ha afegit. En aquest sentit, ha lamentat, "quan el PP doni la notícia, que la donarà, que elimina la gratuïtat del transport públic, la gent ja no estarà tan adherida i ja no creurà tant en l'eficàcia del transport públic, el qual ha més que duplicat el nombre d'usuaris en la darrera legislatura", ha mantingut.

Igualment, la regidora a Cort ha apuntat que "l'anterior mandat va treballar per tenir aquests recursos per impulsar aquest canvi necessari en la mobilitat de Palma". Així doncs, els socialistes han criticat que el "malbaratament dels fons europeus no és una manera de rebutjar un projecte ni de perdre 186 milions". "S'ha anunciat tranquil·lament que es perdran 13 milions de fons europeus, cosa que significa que BiciPalma no arribi a barris com el Coll d'en Rabassa, Son Sardina, el passeig Marítim o Cala Major. A més, es deixaran d'invertir fons europeus en 21 autobusos amb combustibles alternatius a Palma per millorar les freqüències", ha indicat Sánchez.

stats