Mobilitat
Política 28/11/2022

El Pi i el PP esmenen els pressupostos per incloure freqüències nocturnes en el tren

Els dos partits proposen que s'ampliïn els horaris el cap de setmana, i els populars volen estendre-ho a les vigílies dels festius al llarg de tot el 2023

2 min
Un tren d'SFM.

PalmaEl Pi i el Partit Popular (PP) han presentat dues esmenes en els pressupostos autonòmics, de manera separada, perquè el 2023 s'implementin freqüències nocturnes en els Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) per connectar Palma i la Part Forana. Els dos partits volen ampliar els horaris en els caps de setmana, però els populars proposen anar més enllà i que també s'hi incloguin les vigílies dels festius, al llarg de tot el 2023.

L'esmena dels regionalistes comportaria una despesa de 100.000 euros, i en el cas del principal partit de l'oposició seria de mig milió d'euros. Aquestes són les dues úniques formacions que han presentat modificacions en els pressupostos en aquest sentit, ja que ni Ciutadans ni cap dels tres partits del Pacte –PSIB, Unides Podem i MÉS per Mallorca– han registrat esmenes sobre les freqüències en el transport públic ferroviari. En el cas de Vox, no ha presentat cap esmena parcial en els pressupostos més enllà de l'esmena a la totalitat.

Cal recordar que fa dues setmanes es va conèixer que el govern estatal finançarà amb 43 milions d'euros la gratuïtat del tren, metro i autobús de les Balears tot l'any vinent. Inicialment, la presidenta del Govern, Francina Armengol, va anunciar en el Debat de Política General que la gratuïtat s'estendria fins a l'estiu, però El Pi, a través de Coalició Canària, va arribar a un pacte amb el PSOE en els pressupostos estatals en aquesta qüestió.

El 2023 serà un any en el qual el transport públic tindrà protagonisme, amb l'inici de les obres del tramvia de Palma, amb els 20 milions que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, va anunciar en la seva visita a Palma fa unes setmanes, o la construcció del tram urbà de Manacor del Tren de Llevant. El pròxim any, el Govern destinarà 30 milions d'euros a impulsar la construcció d'aquest projecte, i l'anualitat es completarà, a més, amb noves partides fins a desplegar els 120 milions d'euros que costa el Tren de Llevant, amb l'objectiu que el 2027 estigui acabat.

stats