Política 17/09/2018

El Consell de Menorca aprova demolir el viaducte de Rafal Rubí per una rotonda

Els vots de MÉS per Menorca, Podem i PSOE han aconseguit tirar endavant la proposta d'acord, que ha rebut la negativa del Partit Popular

Iván Martín
2 min
El saló de plens del Consell Insular s'ha omplert de ciutadans a favor i detractors del projecte exposat per l'equip de govern.

MaóEl ple del Consell Insular de Menorca ha aprovat la revisió del projecte de la carretera general al seu pas per Rafal Rubí i l'estudi de viabilitat d'una alternativa en superfície al viaducte parcialment construït. Aquesta alternativa seria una rotonda. De tota manera, abans de prendre la decisió definitiva, els Serveis Tècnics del departament de Mobilitat hauran de donar-hi el vistiplau en un període màxim d'un mes.

Els vots de l'equip de govern, MÉS per Menorca, Podem i PSOE, han aconseguit tirar endavant la proposta d'acord, que ha rebut el vot negatiu del Partit Popular. En el saló de plens s'han citat el col·lectiu SOS Menorca, que defensa el posicionament de l'equip de govern, i un grup de detractors encapçalat pels càrrecs públics del PP que duia cartells amb el lema 'No a la demolició, sí a la seguretat'.

El conseller insular de Patrimoni, Miquel Àngel Maria, ha recordat que les obres "posen en perill l'impacte paisatgístic sobre les navetes existents a la zona i, per tant, a la candidatura de la Menorca Talaiòtica com a Patrimoni de la Humanitat. Cal recordar que la naveta de Rafal Rubí està inclosa en la llista de monuments de la xarxa que aspiren a aquest reconeixement". A més, el conseller ha assegurat que donen resposta a la preocupació que varen expressar el mes de febrer sis entitats socials i ha qualificat el projecte inicial d'"injustificat".

D'altra banda, el conseller del Partit Popular, Adolfo Vilafranca, ha definit la reforma de la carretera general de "serial veneçolà". El popular ha acusat l'equip de govern "d'encarregar un informe extern a dit i sense la corresponent contractació". Finalment, Vilafranca ha afirmat que es tracta d'una proposta "sense sentit, sostinguda per falses conclusions i amb un resultat final més perillós per a l'activitat viària".

stats