L’esquerra embossa Galmés, i Mallorca
Quan els polítics arriben al càrrec, com va passar amb Llorenç Galmés al Consell de Mallorca, es precipiten a cercar una solució ràpida al problema dels cotxes. I no, fer un carril més a la via de cintura de Palma no arregla res. Com tampoc no ho va fer el pacte d’esquerres, ans al contrari, gastant una milionada per ampliar uns quants quilòmetres de la Llucmajor-Campos. Ara, els cotxes del Migjorn arriben més aviat a l’embós. L’enginyeria impulsiva no va enlloc quan cada ciutadà té un vehicle. Cal, com explica molt bé el reportatge de Maria Llull, canviar la cultura del cotxe que durant dècades ens ha presentat aquest transport com a sinònim d’estatus, llibertat, i altres atributs publicitaris que no només són falsos, sinó que ens han servit un col·lapse monumental.
Ara bé, el president del Consell de Mallorca l’encerta, com ja va fer el seu homònim a Eivissa, quan ataca l’arrel, i planteja limitar l’entrada de cotxes per via marítima. Però vet aquí que Vox no pensa aprovar el text que promou el partit majoritari al Consell perquè “no es poden fer diferències” i posar taxes als espanyols per entrar a les Illes. És una posició. Res té a veure amb el fet de reduir la pressió sobre el territori i les carreteres, però és sabut que Vox d’això se’n fot.
No així, suposadament, l’esquerra, que està a favor d’aquesta mesura. La va votar amb entusiasme al Parlament quan venia des del Consell d’Eivissa. Però ara es veu que la mateixa proposta no disposa del suport dels mateixos partits al Consell de Mallorca. És clar que, amb excuses de mal pagador, el PSIB i MÉS no volen donar cap alegria al PP. I, com en el cas de l’autopista de Campos, es tornen a equivocar. Haurien de pensar en els ciutadans. Ien la seva coherència.