Novetats
Mèdia 23/08/2023

Més canvis a X (Twitter): Elon Musk eliminarà els titulars de les notícies

L'empresari assegura que es tracta d'una mesura que millorarà l'estètica de la xarxa social

2 min
Elon Musk en una imatge d'arxiu.

BarcelonaEls canvis a Twitter, xarxa social ara coneguda com a X, s'acumulen. Elon Musk ha confirmat que pretén modificar com es veuen els enllaços de notícies a la xarxa social. El principal canvi és que els titulars deixaran de ser visibles i només es mostrarà la fotografia de la notícia, limitant així la informació que té l'usuari abans de clicar a l'enllaç.

La informació havia estat avançada per la revista Fortune i ha estat confirmada per Musk a través de la mateixa xarxa social. En una resposta al perfil X News Daily, Musk ha dit: "Això ve directament de mi. És una mesura que millorarà molt l'estètica".

Actualment, quan es comparteixen enllaços a X aquests apareixen en un format de card, que mostra de manera automàtica el titular, la font i la imatge. D'aquesta manera, els mitjans poden atreure els lectors cap a les seves publicacions. Amb els canvis que vol imposar Musk, seran els mateixos mitjans els que escriguin un text cada cop que comparteixin articles o notícies. Una de les incògnites sobre aquest canvi és com impactarà en els mitjans.

Fortune detalla que aquesta nova mesura té com a objectiu "reduir l'alçada dels tuits", perquè en càpiguen més en el timeline que veu cada usuari. Teòricament, l'altre motiu seria reduir el clickbait, els titulars cridaners que a vegades no tenen gaire a veure amb el contingut de la notícia.

L'estratègia de Musk també respon a la necessitat de potenciar la versió premium de la xarxa, que, entre d'altres coses, permet fer publicacions de fins a 25.000 caràcters (la versió estàndard té un límit de 280 caràcters).

D'ençà que es va convertir en propietari de Twitter, l'octubre del 2022, Musk ha imposat tota mena de canvis a la xarxa social, com ara l'eliminació de les marques de verificació per als perfils gratuïtes. Les persones que volen tenir la marca de verificació l'han de pagar. També va llançar una nova funcionalitat amb finalitats periodístiques, Twitter Files, i va animar els periodistes a publicar els seus reportatges d'investigació directament a la xarxa social.

stats