Mèdia 15/02/2022

La justícia avala que 'Pasapalabra' continuï incloent El Rosco

L'empresa que s'atribueix el format perd en primera instància el cas sobre la propietat intel·lectual

L.M.
1 min
'El Rosco' és la prova més icònica del programa

BarcelonaAntena 3 pot respirar tranquil·la, si més no de moment: el seu concurs estrella, Pasapalabra, ha obtingut una victòria judicial important perquè podrà continuar tenint la prova d'El Rosco com a clímax final. Ho ha decidit el jutjat mercantil número 8 de Barcelona, que ha resolt un contenciós interposat per l'empresa neerlandesa MC&F Broadcasting Production and Distribution C.V., que  afirma ser-ne la titular dels drets de propietat intel·lectual. La companyia acusava de competència deslleial Atresmedia i la productora ITV Studios Global Distribution LTD.

A la demanda s’exigia la retirada de qualsevol contingut amb aquest format dels circuits comercials perquè, segons MC&F, “l’emissió de programes televisius que continguin jocs basats en el format El Rosco suposa una infracció d’aquesta propietat intel·lectual”. Així mateix, es demanava una indemnització pels danys i perjudicis causats. Però les demandes de MC&F han quedat desestimades pel magistrat, que ha establert que “no ha quedat provada ni l’originalitat ni l’autoria de la prova El Rosco del programa Pasapalabra". A més, la sentència explica que no tots els formats televisius poden ser objecte de protecció per la propietat intel·lectual, sinó “només els que siguin una plasmació d’una idea original que reflecteix la creativitat intel·lectual del seu autor”. La sentència no és ferma i l'empresa demandant encara pot interposar-hi un recurs d’apel·lació.

stats