Mèdia 20/10/2021

Facebook estudia canviar de nom la companyia

Vol que es relacioni el nou nom de l'empresa, encara secret, amb el "metavers"

2 min
Mark Zuckerberg, fundador de Facebook.

Facebook vol canviar el nom de l'empresa la setmana que ve per reflectir el seu nou enfocament en la construcció del que ha batejat com a "metavers", un espai de trobada entre individus en el món de la realitat virtual, segons informa el mitjà de notícies multimèdia The Verge. El mitjà nord-americà, que cita una font coneixedora de l'assumpte, assegura que el director general de Facebook, Mark Zuckerberg, pretén parlar en la conferència anual Connect de la companyia, el 28 d'octubre, sobre aquest tema. No obstant això, The Verge apunta que el canvi de nom es podria revelar abans d'aquesta data i que l'objectiu de l'empresa és ser coneguda per alguna cosa més que les xarxes socials (i tots els mals que porten associats).

El canvi de marca comportaria que Facebook fos només un producte concret dins del grup, en el qual s'engloben altres xarxes com Instagram, WhatsApp i Oculus. També podria servir, assegura el mitjà, per evitar l'intens escrutini a què està sotmesa la xarxa social els últims mesos, que és un dels objectius de futur que s'ha marcat Zuckerberg. La notícia s'ha conegut tot just uns dies després que la companyia anunciés nous controls en les seves plataformes per protegir nens i adolescents i fer front així a la crisi reputacional que pateix després que una de les seves exempleades l'acusés d'ocultar que aquestes plataformes són perjudicials per als menors.

Les acusacions de Frances Haugen

L'exempleada de Facebook Frances Haugen va declarar al Senat dels EUA que l'empresa avantposa els beneficis a la seguretat dels usuaris i amaga que les seves plataformes són nocives per als menors, fomenten la divisió social i debiliten la democràcia. Haugen, que prèviament va filtrar documents interns de la companyia al Wall Street Journal, va fer davant el Senat un retrat despietat de l'empresa i va dir que durant el temps que hi va estar treballant es va adonar d'una "veritat devastadora": Facebook oculta informació al públic i als governs.

The Verge, que assegura que el nou nom és un secret, recorda que Facebook no és la primera companyia tecnològica que canvia de nom a mesura que s'expandeix i va creixent. El 2015 Google es va reorganitzar completament sota un hòlding anomenat Alphabet, en part per indicar que ja no era només un motor de cerca. Snapchat va canviar de nom a Snap Inc el 2016, el mateix any en què va començar a anomenar-se a si mateixa una "empresa de càmeres" perquè va debutar amb el seu primer parell d'ulleres amb càmera.

stats