Internalitzar els treballadors de les sis contractistes que donen servei a IB3 suposaria un cost afegit de 2,4 milions

Mentre s'estudia la proposta, Liquid Media ha confirmat que renovarà la concessió dels informatius un any més 

Si bé el cost actual dels treballadors que depenen d'IB3 és d'11,9 milions d'euros, la internalització dels 346 professionals que ara mateix fan feina en les sis empreses subcontractades que donen servei a l'ens tindria un cost afegit de 2,4 milions d'euros. Per tant, aquest capítol pressupostari hauria de passar a ser de 14,3 milions.

El director de la ràdio i televisió públiques, Andreu Manresa, ha fet entrega aquest dijous de l'informe de l'empresa Price waterhouse cooper per analitzar una possible internalització dels informatius als diferents grups parlamentaris en acabar la comissió d'IB3.

L'informe és "complex i rigorós", ha comentat Manresa. Ara els polítics hauran de valorar si amb el cost estimat es vol internalitzar el servei, una reiterada promesa electoral de les passades eleccions autonòmiques. Sobre el document elaborat per economistes i juristes ja s'ha dit que consta d'una primera part d'anàlisis amb la història dels diferents serveis i les seves reclamacions i d'una segona part amb una anàlisi juridicolaboral de com estan les adjudicacions en empreses similars. En concret s'ha fet una comparativa amb les televisions públiques de València i Castella - la Manxa. L'informe planteja la hipòtesi de les proves d'accés en cas d'internalització ja sigui en concurs d'oposició com a través de proves de selecció de personal.

El cost hipotètic per a la Comunitat Autònoma perquè l'ens públic integri els diferents contractes de les sis productores que li donen servei (com és el cas de Liquid Media, però també els tècnics de plató, el personal dels estudis o els extres, entre d'altres) és de 2,4 milions d'euros. Ara bé, la direcció d'IB3 estima que el pressupost global de l'ens, que per al 2019 ha estat de 31 milions de subvenció del Govern, hauria de ser molt superior i calculen 44 milions d'euros si es plantejàs per al 2020.

De moment, però, Liquid Media ha prorrogat un any més els serveis informatius –abans de dia 26 de febrer ho havia de comunicar a l'empresa– i queda pendent la convocatòria d'oposicions per integrar el servei lingüístic com ja s'havia anunciat. De moment també hi ha una pròrroga amb l'empresa encarregada que acabarà quan surtin a concurs set places noves. Cal recordar que avui dia només hi ha quatre lingüistes i amb la integració sumarien tres places noves.

EDICIÓ PAPER 24/03/2019

Consultar aquesta edició en PDF