Itàlia

Itàlia acaba amb la revenda de les entrades per al Colosseu amb multes milionàries a operadors turístics

L'autoritat italiana de la competència imposa sancions per un valor de 20 milions d'euros a set empreses

El Colosseu, a Roma
10/04/2025
2 min

RomaLes llargues cues de turistes a les portes dels monuments de Roma són una de les imatges més típiques de la Ciutat Eterna. Molts viatgers intenten evitar-les adquirint les entrades amb antelació, però no sempre ho aconsegueixen. Des de fa uns quants anys resulta gairebé impossible comprar entrades per visitar l'emblemàtic Colosseu romà si no és a través de les agències turístiques, que a través de mecanismes poc transparents aconsegueixen fer-se amb la majoria d'entrades disponibles. Una pràctica irregular que té els dies comptats.

L'autoritat italiana de la competència ha imposat aquesta setmana multes per un valor de 20 milions d'euros a mitja dotzena d'agències i operadors turístics per haver “dificultat” als visitants l'adquisició per internet d'entrades per visitar el Colosseu romà, el monument més visitat d'Itàlia, amb 12 milions de turistes el 2023, i vendre-les més cares a través de les seves pròpies plataformes.

La Societat Cooperativa de Cultura, que va gestionar la venda d'entrades per al Colosseu des del 1997 fins al 2024, és la que s'ha endut la pitjor part: haurà de pagar 7 milions d'euros de multa. La sanció és deguda a una sèrie de pràctiques que obliguen els turistes a comprar entrades a preus significativament més alts a través d'internet, que afegeixen serveis com guies turístics o saltar-se les files.

Segons l'agència italiana antimonopoli, aquesta societat "ha contribuït, amb ple coneixement de causa, al fenomen de la greu i prolongada indisponibilitat d'entrades per al Colosseu al preu base", es llegeix al comunicat. “Això ha obligat els consumidors a recórrer a operadors turístics i plataformes que revenien bitllets combinats amb serveis addicionals (per exemple, guia turístic, recollida, accés sense cues) i a preus significativament més alts”, afegeix.

Sis operadors turístics més amb seu a Itàlia, Alemanya, Holanda i Irlanda han estat multats també per utilitzar bots i altres sistemes automatitzats per comprar grans quantitats d'entrades en poc temps, cosa que provocava que en moltes ocasions els turistes que s'acostaven fins a les finestretes del monument per adquirir les seves entrades individuals es trobessin que estava tot venut. En total, hauran de desemborsar 13 milions d'euros.

La solució: entrades nominatives

La investigació va començar el 2023, quan el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Roma, Alessandro Onorato, va publicar un vídeo a les seves xarxes socials en què va denunciar el que era un secret de domini públic a la capital italiana: la impossibilitat de comprar entrades al preu base per entrar al Colosseu. L'inici de la investigació va portar el Parc Arqueològic del Colosseu –que està operat pel ministeri de Cultura italià– a introduir les entrades nominatives per evitar aquest fenomen d'acaparament i revenda per part de les agències.

Actualment, el preu per accedir a l'antic amfiteatre romà és de 18 euros per a adults. Les entrades es poden aconseguir a través de la pàgina oficial a internet del monument, a través del call-center o a les sis taquilles físiques destinades als visitants individuals fins a esgotar existències. Només el 25% de les entrades disponibles es destinaran als operadors turístics.

stats