Tecnologia

Elon Musk no en té prou: oferta per la totalitat de Twitter

El magnat de Tesla fa una opa de 38.000 M$ per comprar el 91% que no controla de la xarxa social

2 min
El fundador de Tesla, Elon Musk.

BarcelonaL'home més ric del món no es podia conformar només amb un 9%. El magnat Elon Musk ha llançat aquest dijous una opa per obtenir el 100% de Twitter, després de convertir-se en el primer accionista de la xarxa social fa unes setmanes. El fundador de Tesla ha registrat una oferta a la SEC, la Comissió de Borsa i Valors dels Estats Units, a un preu de 54 dòlars per acció que implica valorar l'empresa en prop de 41.900 milions de dòlars. Actualment Twitter en val prop de 37.000.

"Des que vaig fer la inversió m'he adonat que la companyia mai prosperarà ni servirà el seu imperatiu social en la seva forma actual. Twitter necessita transformar-se en una companyia privada", ha explicat Musk en una carta al president de l'empresa dels 280 caràcters, Bret Taylor. El multimilionari ha assegurat que aquesta és la seva "última i millor oferta" i ha avisat que si la resta d'accionistes no l'accepten, "reconsiderarà" la seva posició dins el capital del grup.

El preu que està disposat a pagar és un 38% més car respecte a la cotització del passat 1 d'abril, quan l'empresari va anunciar que posseïa un 9% de la xarxa social, i un 54% més que quan va començar a invertir-hi a finals de gener. El multimilionari pagaria uns 38.000 milions de dòlars més per la part que encara no controla de Twitter. Justament aquesta setmana el seu conseller delegat, Parag Agrawal, va informar que Musk havia rebutjat entrar al consell d'administració. El directiu no es va esplaiar sobre els motius, però va remarcar que la decisió era "el millor" per a l'empresa.

En la seva carta a Taylor, Musk recorda que va invertir en Twitter perquè creu en el seu potencial com a "plataforma per a la llibertat d'expressió arreu del món". Tot i així, el fundador de Tesla ja havia deixat anar algunes crítiques sobre els problemes d'estancament de l'empresa. La setmana passada, quan ja n'era el màxim accionista, va destacar precisament en un tuit que alguns dels comptes més seguits a la xarxa social amb prou feines havien publicat res en els últims mesos. La cantant Taylor Swift, amb més de 90 milions de seguidors, no ho havia fet en tres mesos, mentre que Justin Bieber (114 milions de seguidors) havia escrit un sol missatge en un any.

stats