Barça
Esports 16/07/2022

Una part del patrocini del Barça i Spotify, pendent d'un intermediari

L’empresa Soho House està a punt d’arribar a un acord amb la multinacional sueca que pot beneficiar el club blaugrana

3 min
Imatge de la façana del Camp Nou, amb la publicitat d'Spotify

BarcelonaUn dels aspectes més atractius del patrocini de Spotify amb el Barça són les potencials activacions que poden relacionar el club blaugrana amb l’escena musical internacional. El més evident és la possibilitat de celebrar més endavant grans concerts a l’estiu en el remodelat Spotify Camp Nou a la manera dels que ja s'havien celebrat al recinte blaugrana, com el de Bruce Springsteen el 2016 o el d’U2 el 2009. L’espectacle seria una ocasió idònia per promocionar el Barça a escala mundial i per incrementar els ingressos del club. Però la imaginació és l’únic límit que hi haurà i les dues entitats volen portar a terme altres activacions que beneficiïn les dues parts.

En aquest sentit, l’altra activació que té més números de fer-se realitat és que en alguns partits o períodes de la temporada el logotip de Spotify als frontals de la samarreta de joc i d’entrenament del Barça masculí i femení es substitueixi, per exemple, per promocionar un artista en particular que hagi tret disc recentment. El que és evident és que la junta directiva de Joan Laporta, molt satisfeta amb aquest acord des del punt de vista reputacional, no vol que el patrocini de Spotify passi sense pena ni glòria com va passar amb el de Rakuten durant el mandat de Josep Maria Bartomeu. Tant el club com la multinacional japonesa van quedar molt descontents amb la manera com van anar les coses, amb la sensació que s’hauria pogut treure molt més suc a l’associació, una opinió compartida per diversos integrants del departament comercial d’aleshores.

Però, perquè les intencions es puguin convertir en realitats, el Barça i Spotify necessiten un intermediari que ho faci possible. L’empresa sueca de reproducció de música per streaming no té els drets dels artistes i, per tant, per si sola no pot portar a terme accions com les de fer-los aparèixer a la samarreta blaugrana. En aquest sentit, l’ARA ha pogut saber que el tercer que ho podria fer possible és Soho House, un club social internacional per a professionals creatius amb molta relació amb el món de la música que a Barcelona té la seu a la plaça del Duc de Medinaceli i que també compta amb un club al Garraf.

La relació entre Soho House i el món musical s’evidencia, per exemple, en la seva participació en el festival Primavera Sound d’aquest 2022 després de no haver-hi pogut col·laborar des del 2019 a causa de la pandèmia del coronavirus. Soho House va disposar d'un espai propi dins el festival en el qual els seus socis van poder presenciar diverses actuacions. Ara aquesta empresa creada a Londres està a punt d’arribar a un acord amb Spotify que pot acabar beneficiant el Barça durant el patrocini de l’empresa de Daniel Ek.

Spotify ja ha fet el primer pagament

Des de l’1 de juliol, donar una volta per l’esplanada del Camp Nou serveix per constatar que el patrocini de Spotify ja ha començat a caminar. Sobretot destaca la lona que hi ha penjada a l’entrada de tribuna, on hi diu Spotify Camp Nou al costat de les cares de Pedri, Mapi León, Aubameyang, Alexia, Ansu Fati i Aitana. A més, l’equip de Xavi Hernández ja va estrenar el logotip de Spotify al frontal de la samarreta de joc dimecres passat en el primer amistós de pretemporada, que va acabar amb un 1-1 contra l’Olot. Però, més enllà d’això, el patrocini també s’ha fet efectiu als despatxos. Segons fonts del club, el Barça ja ha rebut el primer ingrés de Spotify, que pagarà 70 milions d’euros anuals a l’entitat catalana.

stats