RCD Espanyol
Esports 03/02/2023

L'Espanyol recorda al Barça i al Govern que Catalunya és molt més que dos colors

El club periquito ironitza amb una campanya que promociona el país només amb el FC Barcelona i la fa extensiva a altres clubs i esports

3 min
L'Espanyol torna a demanar a la Generalitat una campanya que inclogui la diversitat esportiva del país

BarcelonaL'any 2021 convivien, a Catalunya, més de 10.800 clubs esportius de més de 65 esports diferents. Només Andalusia, amb poc més de 12.000 entitats esportives, en té més. Una realitat plural que l'Espanyol ha volgut reivindicar després que la Generalitat de Catalunya llancés una (altra) campanya de promoció del territori que té com a fil conductor "els colors de la marca turística Catalunya i del FC Barcelona". 

El club blanc-i-blau, que s’enfronta aquest dissabte a l’Osasuna (14 h, DAZN), ha capgirat el lema escollit per la campanya, Feel the colours, per fer-la extensiva a tots els clubs catalans. "Estem segurs que no ens heu avisat perquè sabíeu que aquests dies estàvem enfeinats. Hem fet algunes millores que segur que us agradaran", ha respost l'Espanyol en una piulada a Twitter acompanyada d'un vídeo on, més enllà dels colors blanc i blau, identitaris de l'entitat espanyolista, reivindiquen que "aquesta és la terra de milers de clubs i milions d'aficionats, cadascun amb els seus propis colors, que expliquen un viatge en una terra diversa i increïble a través de la història. Tots aquests colors mostren la bellesa de la nostra terra".

L'Espanyol, a més, ha anat més enllà i ha registrat dos dominis web –feelthecolours.cat i feelthecolours.com–, on qualsevol aficionat i qualsevol club poden afegir-hi els seus colors preferits. "Hem afegit altres colors a la vostra paleta perquè havia quedat molt pobre amb només dos", ha ironitzat el club periquito. La rèplica espanyolista ha estat força aplaudida a les xarxes socials per nombrosos clubs catalans que s'han volgut adherir a l'etiqueta que la Generalitat havia plantejat, #Feelthecolours, però amb l'ús que proposava l'Espanyol: reivindicar que Catalunya és molt més que dos colors. Des de la UE Sant Andreu al Club Patí Vilafranca, passant per la UE Vilassar de Mar, el CF Barceloneta, el CE Mataró o el CE Canyelles, entitats esportives de categories i disciplines ben diverses hi han participat amb escrits de suport. "Els nostres colors també traspassen fronteres i representen Catalunya. El nostre suport a tots els clubs catalans de tots els esports que formem part del teixit social i esportiu català", ha dit el BM Granollers. 

No és el primer cop que l'Espanyol respon amb sàtira a una campanya de la Generalitat on només apareixia el Barça. Els despatxos nobles de Cornellà-El Prat fa anys que reivindiquen que el Govern modifiqui algunes campanyes de promoció del país vinculades a l’esport que considerava exclusivistes, ja que només hi apareixia el Barça. Amb aquesta campanya, val a dir, el Govern obvia el club de Primera que ha donat l'oportunitat a més jugadors catalans al llarg del segle XXI, l'Espanyol: des del 2000 ha donat minuts a la Lliga a 91 futbolistes, força més que els 58 del Barça, com va explicar l’ARA fa unes setmanes

El 2017 ja va repetir-se un episodi similar, amb el Govern publicitant el lema If you feel FC Barcelona, you feel Catalunya (Si sents el Barcelona, sents Catalunya), que va trobar una original resposta per part del departament de comunicació de l'Espanyol: We feel Samoa (Nosaltres ens sentim de Samoa). Alguns aficionats, de fet, van arribar a comprar banderes de Samoa a internet per portar-les al camp. Alguns anys abans, la temporada 2009-10, l’Espanyol va voler reivindicar la diversitat del territori dissenyant una samarreta de joc on apareixien serigrafiats els noms dels 946 municipis de Catalunya. Un país que, com recorden les grades de l’Spotify Camp Nou, és “més que un club”. 

stats