Motor

La Fórmula 1 esquiva pels pèls la tragèdia

El monoplaça de Guanyu Zhou ha sortit volant i ha quedat cap per avall encastat a la tanca de seguretat

3 min
Així ha quedat el cotxe de Zhou

El dia del Gran Premi de la Gran Bretanya ha estat a punt de ser negre per al món del motor. Dos pilots podrien haver perdut la vida aquest diumenge després de dos accidents esgarrifosos: Guanyu Zhou, pilot d'Alfa Romeo, i el jove pilot de F2 Roy Nissany.

Quan els semàfors s'han apagat, la cursa no ha durat més de deu segons. Els cotxes han abandonat els seus llocs de sortida pocs instants abans que Pierre Gasly xoqués amb la roda del darrere de George Russell. El britànic ha fet una virolla i ha acabat sobreposant la seva roda davantera amb la de Guanyu Zou, que ha fet una volta de campana i ha quedat cap per avall. El cotxe, del revés, ha començat a lliscar fins a arribar a la grava de la primera escapatòria del circuit. El monoplaça ha començat a balancejar-se mentre avançava invertit a gran velocitat. Dues rodes han tornat a tocar de costat l'asfalt i han fet saltar pels aires el cotxe, que ha passat per sobre de la barrera de protecció de neumàtics. L'Alfa Romero ha quedat encastat a l'espai de seguretat entre la tanca que separa el públic del circuit i el mur de gomes.

El món s'ha aturat durant uns instants. La bandera vermella ha onejat al circuit i tots els ulls s'han quedat clavats en el cotxe del primer pilot xinès a la Fórmula 1. No hi havia notícies i la televisió no ha servit cap mena d'imatge sobre l'accident. A les ràdios s'ha fet el silenci, només trencat per les ordres des del box perquè tothom tornés al pitlane. L'única imatge que s'ha pogut veure dels instants posteriors a l'accident ha sigut Russell sortir cames ajudeu-me del Mercedes per anar tan ràpid com ha pogut fins a Zhou. El britànic, que podia perquè només tenia una punxada tot i estar aturat fora del traçat, ha deixat una imatge de companyonia i humanitat.

George Russell ha anat corrents cap al lloc de l'accident.

El cotxe de Zhou ha quedat molt malmès, però el pilot està fora de perill. La gran dificultat per als comissaris ha sigut desencastar el monoplaça, que ha quedat en vertical entre la tanca i el mur. El xinès ha sigut traslladat a l'hospital del circuit conscient i allà s'ha pogut certificar que no ha partit cap fractura, i de fet ja ha rebut l'alta. Se n'ha pogut sortir gràcies a l'halo, l'estructura que cobreix el cos del pilot. Aquest sistema de seguretat –que va aixecar certa polseguera en la seva instauració– s'ha convertit en una assegurança per a la vida dels pilots. A més de salvar-li la vida a Zhou, en un accident aparatós a F2 on el cotxe de Dennis Hauger ha aterrat sobre el monoplaça de Roy Nissany, ha sigut l'element que ha evitat la desgràcia. El pilot ha quedat sepultat pel cotxe del seu rival i gràcies a l'halo ha quedat protegit i n'ha pogut sortir amb vida.

Carlos Sainz s'estrena: primera victòria de la seva carrera

La cursa ha tornat a començar amb la mateixa graella de sortida i el duel entre Ferrari i Red Bull ha sigut un espectacle d'avançaments i pilotatge. Amb Lewis Hamilton com a pilot convidat a la disputa, Sainz ha aconseguit mantenir la posició davant dels atacs de Max Verstappen i Leclerc ha sorprès Checo Pérez amb una pressió asfixiant que l'ha posat contra les cordes. Els dos monoplaces del cavallino rampante han liderat un Gran Premi que ha sigut la primera victòria de Carlos Sainz en la màxima categoria de l'automobilisme. El madrileny ha pujat al primer esgraó del podi de forma inèdita en la seva carrera amb un somriure d'orella a orella i ho ha fet acompanyat de Checo Pérez, segon, i Lewis Hamilton, tercer.

stats