Barça
Esports 15/03/2023

La samarreta del Barça amb el logo de Rosalía al pit ja és una realitat

El club presenta dos models diferents, un idèntic a aquell amb el qual es jugarà contra el Madrid i un segon de luxe

2 min
Fotografia promocional de la samarreta del Barça amb el logotip de Rosalía.

BarcelonaJa és oficial. Rosalía sonarà amb força el 19 de març, ja que el Barça jugarà contra el Reial Madrid amb el logo de l'àlbum Motomami de la cantant catalana al mig de la samarreta. Aquesta proposta forma part de l'acord de patrocini de Spotify, que preveu que en ocasions importants l'equip pugui lluir a la samarreta un logotip diferent del de la plataforma de streaming sueca. No és la primera vegada que el Barça publicitarà l'àlbum d'un artista. De fet, en el clàssic d'anada, jugat al Santiago Bernabéu ja va lluir la imatge del raper canadenc Drake. Llavors no va portar sort, perquè els blancs es van imposar. La samarreta ja pot comprar-se a les botigues del club en dues models diferents. De la rèplica de la samarreta que s'utilitzarà durant el partit en sortiran a la venda 1.899 unitats amb un preu de 399,90 euros. Hi haurà un segon model més exclusiu amb la signatura de les jugadores de l'equip masculí i també del femení, que saltaran al terreny de joc abans del partit, amb un preu de 1.999,90 euros. D'aquestes només es preveuen vendre 11 edicions de luxe, amb un dorsal que brilla a la foscor.

El contracte de patrocini de Spotify, signat el març del 2022 i validat pels socis compromissaris en l'assemblea extraordinària de l'abril del 2022, té diferents clàusules i el Barça ingressa diners amb la venda dels principals actius. La junta no va voler fer públiques les xifres exactes, emparant-se en una clàusula de confidencialitat. Tot i això, l'ARA ja va detallar que l'acord preveia 2,5 milions anuals variables associats a l'activació de determinades accions, com fer servir la imatge de Drake o Rosalía. La imatge de l'artista de Sant Esteve Sesrovires arribarà a la samarreta blaugrana coincidint amb la seva nova gira, amb un primer concert a Bogotà el 24 de març. Al novembre, la cantant va finalitzar la seva primera gira de Motomami, però ara torna als escenaris visitant tres continents, amb aturada a Barcelona a l'estiu.

A banda del clàssic masculí d'aquest cap de setmana, també està previst que el Barça femení llueixi el logotip de Motomami al clàssic de la Lliga F del pròxim 25 de març a l'Estadi Johan Cruyff. L'equip de Jonatan Giráldez no podrà competir al Camp Nou a causa del lloguer de les instal·lacions per a la Kings League de Gerard Piqué.

Una iniciativa que ja va provar l'Atlètic de Madrid

Quan el Barça va presentar l'acord amb la marca sueca, ja va informar que "Spotify cedeix així aquest espai privilegiat en la samarreta de joc com a part d’una acció que s’emmarca dins del partnership amb el club i que s’inclou entre les activitats que es duran a terme dins de l’aliança d’ambdues marques per oferir experiències innovadores per als fans del futbol i alhora ajudar a arribar a nous públics a través de la música". Aquesta fórmula, que alguns clubs com l'Atlètic de Madrid havien fet servir antigament –en el seu dia, els matalassers lluïen al frontal de la samarreta alguna de les pel·lícules que s'estrenaven–, es va anunciar en el moment de la ratificació de l’acord per part de l'assemblea de compromissaris.

stats