Economia 08/11/2021

El Consell de Mallorca engega una nova campanya per potenciar el comerç local

L'objectiu és que la gent passegi pels principals carrers de Ciutat i que compri en els establiments tradicionals

ARA Balears
2 min
Un petit comerç del carrer Sindicat de Palma.

PalmaEl Consell de Mallorca i Afedeco han presentat aquest dilluns una campanya de dinamització del centre de Palma amb l'objectiu de potenciar el comerç local de la ciutat. L'objectiu d'aquest projecte és aconseguir que la gent passegi pels principals carrers de Ciutat i que compri en els establiments tradicionals i fomentar així aquest tipus de comerç.

Sota el lema 'Comerç Local, el cor de la ciutat', el Consell de Mallorca organitzarà una sèrie d’activitats destinades a tres públics diferenciats: infantil, juvenil i adult, i gent gran. Segons han detallat, en una nota de premsa, per als més petits, entre 6 i 12 anys, es farà un concurs de dibuix en dues categories en què els infants reflectiran com veuen el comerç de proximitat. Per a joves i adults es farà una gimcana el pròxim dia 20 de novembre al matí, entre les 10 i les 12 h. Els participants podran formar grups, d'un mínim de tres persones, i la sortida serà des de la plaça de la Porta Pintada. Aquests joves hauran de visitar una sèrie de comerços on trobaran uns codis QR que explicaran la història de cadascun d'ells, any de fundació, alguna anècdota, etc. i, amb aquesta informació, els participants hauran d'anar completant unes fitxes i tornar al punt de sortida al més ràpid possible. El recorregut serà circular i tots els grups començaran per diferents punts. Els premis que podran guanyar són vals de descompte de 100 € per gastar a les botigues del centre, entrades de cinema i un sopar en un restaurant cent per cent mallorquí.

Jaume Alzamora i Toni Gayà durant la presentació

L'activitat que s'ha desenvolupat per a les persones grans té com a objectiu donar-los visibilitat en les xarxes socials mitjançant els seus records i experiències personals en els comerços locals. Es tracta d'una activitat intergeneracional que uneix padrins amb fills i nets, que són els que usen diàriament les xarxes socials. La finalitat és deixar constància de com els comerços generen història en els nostres barris i tenen un vincle emocional amb cadascun de nosaltres perquè el comerç de proximitat és molt més que un espai on comprar objectes.

Aquesta campanya té un pressupost de 16.000 euros i serà finançada a través del Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, i duita a terme per Afedeco. El conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Jaume Alzamora, ha destacat que "el Consell ha d’estar al costat del comerç, en el marc del nostre objectiu de promocionar l’economia local".

stats