Les idees futuristes de J.G. Ballard s'exploren a través de la col·lecció d'Es Baluard

Els conceptes i l'estètica de l'escriptor es connecten a peces incloses en la col·lecció del museu

Si cercam a Google el nom del museu Es Baluard, per qüestions de grafia apareix "Ballard" com a opció. A partir d'aquesta coincidència, el museu proposa una recerca dins l'univers de l'escriptor James Graham Ballard i el trasllada a obres de la col·lecció pròpia.

'Ballard Baluard', per tant, és un projecte de recerca que explora connexions inèdites a partir d'idees ballardianes sobre el futur. Es planteja una investigació sobre la manera com en una civilització dominada per la interacció a través de les pantalles l'alteració dels hàbitats urbans, els paisatges incerts, l'accident i la violència, les mutacions climàtiques i la distopia, la influència i les situacions predites per l'escriptor són cada vegada més tangibles.

Les faveles de Tadashi Kawamata, els edificis perfectes de Baltazar Torres o el nin representat a la pintura 'Guillermo en la playa de Camorro' de Pérez Villalta conviuen amb peces de Diana Coca, Anselm Kiefer, Amparo Sard, Mati Klarwein, Helena Almeida i Marcelo Víquez, entre d'altres.

L'exposició s'inaugurarà dijous a les 19.30 h amb una performança de l'artista basc Francisco Ruiz de Infante, del qual també hi ha obra exposada, que ha dissenyat un dibuix transitable acompanyat d'elements audiovisuals. L'artista ha partit de la idea que "l'error és una oportunitat" per dissenyar l'obra performàtica.

L'exposició es completa amb els textos de Begoña Méndez i Josep M. Nadal Suau. Méndez s'ha centrat en la idea del cos com a espai metafòric i ambivalent així com a territori, idees que es desprenen de la interpretació dels textos de Ballard. Nadal Suau, per la seva banda, se centra en l'espai, la geografia, l'urbanisme i la relació de l'individu amb el fet urbà i la seva aplicació en forma de mirada a Mallorca.

La mostra es podrà visitar a l'espai Gabinet d'Es Baluard fins al 17 de març.

Etiquetes

EDICIÓ PAPER 18/11/2018

Consultar aquesta edició en PDF