Agenda cultural
Cultura 29/10/2023

No te'n perdis ni una

Algunes recomanacions culturals per la setmana que ve

4 min
Les Maleïdes

La setmana que comença, amb Alba Tarragó

Miraré d’anar a alguna de les més de 50 actuacions programades a la Fira B! de música. Enguany, l’esdeveniment inclou la presència de formacions provinents de les quatre illes i també de països com Portugal, Itàlia, Ucraïna i Israel. L’Aljub d’Es Baluard o les Voltes seran alguns dels principals escenaris que acolliran actuacions musicals de diversos gèneres, que van des del jazz fins al pop. Si bé l’oferta d’aquesta edició és ben variada, jo de segur que no em perdré els concerts de Reïna i Plan-ET. Pot ser que també tregui el cap a les actuacions d’Alanaire, K12 o Figues d’un Altre Paner. De dijous 2 a dissabte 4 de novembre. 

X si ens veiem en una altra vida

Em posaré al dia amb el darrer llançament d’un dels meus grups de trap en català preferits, 31 FAM, que acaba de treure el seu cinquè àlbum, X si ens veiem en una altra vida, també autoeditat. Amb aquest treball, els de Sabadell tornen amb algunes col·laboracions molt esperades, com el tema amb Mushka, Spavila, o Pacte de família, amb Good Jan. 

Devoraré un altre regal d’aniversari que he rebut enguany: Tinc un coll que fa pena, de Nora Ephron. Un dels primers capítols, dedicat al manteniment estètic al qual ens sotmetem les dones, ja m’ha fet esclatar de riure. Ed. L’altra.  

Midsommar

Revisaré  la filmografia del meu director de cinema de terror preferit, Ari Aster, com a preludi de la Nit de les Ànimes –o, en clau ianqui, Halloween. Em fa ganes veure de nou Midsommar, una pel·lícula de por filmada a la llum del dia i plena de flors protagonitzada per la gran Florence Pugh.

Aprofitaré que l’Auditori de Peguera recupera a la seva programació l’obra Les Maleïdes, de Sergio Baos, que no vaig poder anar a veure al teatre Principal en el seu moment. No tenc cap dubte que no em decebrà aquesta peça sobre tres generacions de dones –padrina, filla i neta– que han estat abandonades d’una manera o una altra, i que fugen de vides complicades, però amb la sensació de no tenir control sobre la seva pròpia existència. Dissabte, 4 de novembre, a les 19 h. 

La setmana que comença, amb J. A. Mendiola

Aniré fins al Teatre Municipal Rafel Ramis, on continua el XXXIX festival de Música de Bunyola. Creuat ja l’equador de l’esdeveniment, hem arribat al quart concert d’aquesta edició, amb la participació de Marly Santamaria al clarinet i Antoni Bujosa al piano. Ell és qui signa la primera peça del programa, Sonata per a clarinet i piano, de quatre moviments amb noms poc habituals i, per tant, molt originals, com ara Asolellat i plàcid – Decidit – Conclusiu - Rítmic. Continuarà el programa amb la Première Rhapsodie, de Debussy; després, la Sonata for a clarinet and piano, de Bernstein, i Tres peces per a clarinet i piano, de Paquito d’Rivera. Diumenge, 5 de novembre, a les 18.30 h.

Cost de vida

Continuaré anant, com cada setmana, a Manacor per veure damunt l’escenari el nou director del Teatre Lliure, Julio Manrique, interpretant Cost de vida, a les ordres de Pau Carrió i amb Pau Roca, Anna Sahun i Katrin Vankova. Una obra original de Martyna Majok, la història de quatre vides molt diferents, que arriba des de la Sala Villarroel. Dissabte, 4 de novembre, a les 19 h.

Veuré la companyia del Centro Dramático Nacional al teatre Principal de Ciutat. Una recreació d’El proceso, la famosa obra de Franz Kafka, dirigida i adaptada per Ernesto Caballero, amb un repartiment de primer nivell, encapçalat pel famós Carlos Hipólito. Dimarts, 31 d’octubre, a les 20 h.

Hauré anat abans a Manacor, per veure i gaudir d’aquells de qui mai un no s’ha de perdre cap dels espectacles. Pep Ramis i María Muñoz, els integrants de la Companyia Malpelo, ballaran Double Infinite. The Bluebird Call. La recerca de la identitat a través de la imaginació i del cos. Un espectacle que parla i dansa sobre els codis interns del moviment. Dimecres, 1 de novembre, a les 18.30 h.

Fundació Studium Aureum

Començaré una nova temporada a l’Auditori del Conservatori, naturalment per veure i escoltar la Fundació Studium Aureum, que dirigeix Carles Ponseti, dels que ja veis que no em perd cap concert. En aquest primer, oferiran les Four Coronation Anthems, de George Friedrich Händel. Zadok the Priest, My heart is inditing, The King shall Rejoice i Let thy and be strengthened. La primera és la més coneguda pel seu famós final, que entona el God save the King, que encara ara sona a cada nova cerimònia, des de la de George II. Dilluns, 30 d’octubre, a les 20.30 h.

stats