No te’n perdis ni una
Cultura 14/10/2022

No te’n perdis ni una

Algunes recomanacions culturals per la setmana que ve

4 min
L’Orfeó de Monteverdi

La setmana que comença, amb Clàudia Darder

No faltaré a la inauguració del Còmic Nostrum que omplirà el Casal Solleric d’exposicions i activitats diverses. El festival dedicarà l’exposició gran d’enguany a l’autor nord-americà Joe Kubert, amb més de 130 peces originals. Al Solleric també hi haurà una mostra dedicada a la sèrie Blake & Mortimer, amb la presència d’un dels seus autors més destacats, André Juillard. Al finestral del Solleric que dona al Born es retrà un homenatge al còmic de Max, Totes som tebeos!!! De tot això en gaudiran els seguidors de la novel·la gràfica, però també els que no hi estan tan familiaritzats. De veres!

Dia 20 d’octubre a les 19 hores.

Seré a la presentació a Palma de la darrera novel·la de Sebastià Portell, Les altures, una ficció a partir de la vida i obra del creador Ismael Smith. La trobada serà a la llibreria Rata Corner, on la poeta i traductora Laia Malo acompanyarà Portell. En la presentació es llegiran també alguns fragments de l'obra.

Dimecres, 19 d'octubre, a les 19 h.

Sebastià Portell

Llegiré, a la fi, No me acuerdo de nada, de Nora Ephron (gràcies per deixar-me’l, Júlia). Me l’han pintat tan bé, que tenc ganes de preparar-me una tassa de xocolata calenta i no sortir de casa en tot el diumenge.

Libros del Asteroide.

No me acuerdo de nada, de Nora Ephron

Ballaré, em desfogaré i m’emocionaré, segur, al concert de Delaporte. El duet de pop electrònic actuarà a Es Gremi i, la veritat, després de tant de festival a l’aire lliure aquest estiu, ja fa ganes un concert en un espai tancat que s’ompli de caliu humà.

Divendres 21 a les 22 h.

Delaporte

Visitaré les noves exposicions de la Fundació Pilar i Joan Miró: El Miró de Son Boter i Rif Spahni. Instant i memòria, inaugurades paral·lelament a la reobertura de l’espai Estrella, la sala més gran de la Fundació. Per a qui no hi hagi anat, la descoberta d’un lloc tan singular i amb tanta màgia serà una meravella; qui coneix bé l’espai, sap els motius que justifiquen una visita en qualsevol moment. A més, les fotografies de Rif Spahni són hipnòtiques. En passareu gust. 

La Fundació Pilar i Joan Miró

La setmana que comença, amb J. Antonio Mendiola

Veuré la versió d’Ubú Roi que Robert Wilson ha preparat per representar al Museu Es Baluard, a la sala de l’Aljub. UBU és una nova revisió de l’intemporal clàssic que Alfred Jarry va escriure el 1896. Sempre hi ha una bona excusa per tornar al paradigmàtic personatge i el seu retrat de la condició humana, però no n’hi ha cap de tan indiscutible com la utilització d’una rèplica dels titelles que creà Joan Miró per a La Claca i el famós Mori el Merma. Estrena mundial, a càrrec d’un dels més reconeguts directors teatrals de les darreres dècades. El gran deixeble de Peter Brook. Un esdeveniment sense precedents. Imprescindible.

Del 20 al 22 a les 20 h. Diumenge 23 a les 19 h.

Aniré al Teatre de Manacor per veure-hi Dissidents, l’obra escrita a quatre mans, entre Toti Fuster i Rafel Gallego, que conta la història de Magdalena Coll i Maria Vaquer, dues dones valentes, gabellines, compromeses i socialistes, que dedicaren la seva existència a la lluita per la igualtat. Teatre documental per refrescar la memòria.

Diumenge 23 a les 19 h. 

Obra Dissidents

Escoltaré el Messiah de Haendel. Un altre clàssic, la peça predilecta del compositor, interpretada per l’Orquestra i Cor de la Fundació Studium Aureum, a l’Auditori del Conservatori, com a inici de la temporada 2022-2023. Qualitat garantida.

Dilluns 17 a les 20.30 h.

Messiah de Haendel

Llegiré La vida perra de Juanita Narboni, d’Ángel Vázquez, arran de la inestimable recomanació d’un teatrer que vol dedicar un espectacle a l’autor. Un personatge peculiar, un perdedor que va guanyar i va escriure la història d’una dona nascuda a Tànger i amb dues vides, la de fora i la de dins. Potser era la seva. Seix Barral.

Gaudiré sens dubte, de L’Orfeó de Monteverdi, amb el qual el teatre Principal dona el tret de sortida a la XXXVII Temporada d’Òpera. Diuen que aquesta fou la primera, però ha traspassat els quatre segles que la contemplen sense perdre frescor ni autenticitat. Una bona prova és aquesta nova versió que signa Yves Lenoir, utilitzant el famós i atrabiliari Chelsea Hotel, el de Leonard Cohen, el de Warhol, de Dylan, d’Arthur Miller, d. Artur C. Clarke, Kerouac…

Divendres 21 a les 20 h i diumenge 23 a les 18 h.

stats