Publicitat
Publicitat

Un 'crowdfunding' pioner

Abans que el projecte d'Isona Passola L'endemà trenqués tots els rècords a la plataforma Verkami, Fènix 11-23 va obrir camí amb un crowdfunding pioner que va recaptar 55.000 euros a la xarxa. La campanya va arrencar abans del començament del rodatge i, a diferència de L'endemà , no era imprescindible per gravar la pel·lícula. "Nosaltres estàvem disposats a tirar-la endavant tant sí com no, i això no ho amagàvem", recorda el productor de Fènix 11-23, Xavier Atance. "Els diners recaptats gràcies al crowdfunding havien de servir per permetre rodar més dies i millorar la qualitat de la pel·lícula". Les aportacions, a més, tenien contraprestacions: entrades, pòsters firmats, samarretes, etc. "Al final, els premis ens van costar tant com el que vam recaptar", confessa. "Per a nosaltres era molt important cuidar molt la gent que havia apostat per la pel·lícula en aquell moment". En qualsevol cas, Atance considera la campanya un èxit: "Ens va donar molta notorietat i difusió. Va fer que es parlés de la pel·lícula abans de començar a rodar i ens va servir per constatar les ganes que tenia el públic de veure aquesta història en pantalla". La gran acollida del film ha confirmat aquelles primeres sensacions, que no només s'han traduït en grans xifres. "Una senyora va comprar 35 entrades per regalar a la família i amics, així que vam preparar-li una sessió especial amb la presència del Joel i l'Èric", recorda.

Les
PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF