Mig miler d'estudiants es planten contra la LOMQE

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans critica l'encariment de l'educació atacant les polítiques de Madrid

Més de mig miler de persones s'han manifestat aquest dijous contra la polèmica llei educativa LOMQE. Convocats pel Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), s'han dirigit des de plaça del Tub fins a la delegació del govern espanyol, on han escenificat la protesta i s'ha llegit un manifest.

Des del SEPC es critica que "el sistema respon els interessos del mercat" i que "els drets dels estudiants no es preveuen". En aquest sentit, asseguren que la LOMQE divideix els estudiants en dos grans grups. D'una banda, aquells que hauran d'estudiar cursos de Formació Professional, amb " precarietat assegurada", ja que, segons denuncien, estan enfocats a "formar mà d'obra barata". D'altra banda, l'estudiant universitari, "que necessitarà ser de casa bona per poder pagar-se uns estudis en què serà tractat com a client". El polèmic 3+2 de Wert (tres anys de grau i dos de màster) és una de les mesures més criticades pel sector educatiu, a causa de l'encariment dels estudis.

A més, denuncien que el model democràtic de l'educació "s'ofega lentament" perquè la LOMQE "pretén que la presa de decisions recaigui en uns pocs i no en tota la comunitat". També critiquen que llei "vol espanyolitzar tot Espanya" i que "ens volen invisibilitzar com a poble".

Seguiment de la vaga

Per la vaga convocada aquest dijous, també pel Sindicat d'Estudiants, en contra de la LOMQE i les revàlides, el Govern informa que el 47% dels alumnes l'han secundada. La major part de l'alumnat, un 64,7%, és dels centres públics (18.082), mentre que dels centres privats i concertats l'han seguida un 5,8% (690). 

Per illes, a Mallorca s'ha secundat en un 71,5% per part dels centres públics i en un 6,32% per part de la resta. A Menorca només han fet vaga un 39% dels alumnes de l'escola pública, mentre que a les Pitiüses el percentatge arriba fins al 48,3% (amb dades actualitzades a les 14 h).

EDICIÓ PAPER 21/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF