Prosegur s'adjudica el servei de seguretat dels aeroports d'Eivissa i Maó

Serà durant un període de dos anys, prorrogable per a dos més, per un total de 33,7 milions d'euros

L'empresa Prosegur Soluciones Integrales s'ha adjudicat els serveis de seguretat dels aeroports d' Eivissa i Menorca, dins d'una sèrie d'adjudicacions aprovades pel consell d'administració d' AENA.

En total, les empreses ICTS Hispania, Prosegur i Eulen s'han adjudicat els serveis de seguretat de 37 aeroports de la xarxa d'AENA durant un període de dos anys, prorrogable per a dos més, per un import total de 111 milions d'euros, ha informat el gestor aeroportuari.

L'adjudicació s'ha realitzat en quatre lots: un per als aeroports de menys de 500.000 passatgers a l'any i tres per als que tenen un trànsit superior.

Pel que fa als aeroports amb un trànsit superior als 500.000 passatgers a l'any, el lot 1, que engloba els aeròdroms de Girona-Costa Brava, Reus, Saragossa, Astúries, Bilbao, Màlaga-Costa del Sol i Vigo, s'ha adjudicat a l'empresa ICTS Hispània per 36 milions.

El lot 2, que inicialment havia quedat desert i va tornar a sortir a licitació, s'ha adjudicat finalment a Prosegur Soluciones Integrales per 33,7 milions. En aquest lot, hi estan inclosos els aeroports de  Palma, Tenerife Nord, Tenerife Sud, Eivissa, Menorca i Sevilla.

El lot 3, que agrupa sis aeroports - Gran Canària, Lanzarote, Almeria, FGL Granada-Jaén, Múrcia-San Javier i València, s'ha adjudicat també a Prosegur Soluciones Integrales per 32,4 milions.

Els serveis de seguretat per als aeroports de menys de 500.000 passatgers a l'any, 18 en total, s'han adjudicat en un únic lot a Eulen Seguretat per 8,9 milions d'euros.

Segons AENA, per triar les empreses adjudicatàries s'ha tingut en compte que els serveis oferts conjuguin adequadament la seguretat i la comoditat dels usuaris.

També s'ha exigit a les empreses disposar d'un sistema de gestió de qualitat que serà auditat anualment per una empresa independent. A més, les empreses han hagut de presentar un pla de gestió de reclamacions.

EDICIÓ PAPER 26/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF