SOLIDARITAT

"Lucía, córrer una marató no és res comparat amb la teva lluita contra el càncer"

L'eivissenc Carlos Ramón, fundador de l'ONG Juntos, ha completat la tercera edició de la Polar Circle Marathon després de la promesa que li va fer a una nina de sis anys malalta de càncer de Sevilla

/ Polar Circle Marathon

L'eivissenc Carlos Ramón, fundador de l' ONG Juntos, ha completat aquest dissabte la tercera edició de la Polar Circle Marathon, una carrera de 42 quilòmetres i 195 metres que ha tingut lloc a Groenlàndia.

Ramón va participar en la prova després de la promesa que li va fer a Lucía, una nina de Sevilla de sis anys que lluita contra el càncer.

El voluntari va aconseguir acabar la prova en sis hores, 48 minuts i 52 segons, i ha estat el tercer dels sis espanyols inscrits que van arribar a la meta. En total, aquest any, 74 atletes han participat en la marató.

Ramón, que no és esportista professional, va córrer els primers cinc quilòmetres per "un desert de dunes de gel i neu, un paisatge increïble però que està a una temperatura molt baixa, a 15 graus sota zero, i a on hi fa molt de vent". "Els primers quilòmetres han estat molt durs", ha explicat.

La carrera es va dur a terme per un trajecte "amb moltes pujades i baixades, tot sobre neu i gel".

"En el quilòmetre 28 em feia mal tot el cos i tenia molt de fred", ha explicat Ramón, que ha afegit que "he tret forces d'on he pogut per poder continuar".

"Tenia una promesa per complir, per Lucía, i córrer aquesta marató no és res comparat amb el que ella i els nins que han de lluitar contra el càncer han de passar", ha assegurat el fundador de Juntos. 

"El camí connecta amb Kangerlussuaq, just al nord del cercle polar, i un dels llocs on millor es veuen les aurores boreals", ha explicat l'eivissenc, convençut que el paisatge és "espectacular". 

Amb la Polar Circle Marathon, Carlos Ramón ha finalitzat quatre proves per solidaritzar-se amb nins i joves que lluiten contra el càncer.

El repte de Groenlàndia també forma part d'una iniciativa solidària per donar a conèixer la campanya 'Achuchón', de Aladina, amb la qual s'estan recaptant fons per dur a terme una reforma integral de la UCI infantil d'aquest hospital i per dotar-la de tecnologia avançada, fet que suposa una inversió per a la fundació d'1,5 milions d'euros.

EDICIÓ PAPER 14/09/2019

Consultar aquesta edició en PDF