Publicitat
Publicitat

Els equips de recerca de l'MH370 segueixen tres senyals acústics que podrien ser de les caixes negres

Un vaixell xinès i un d'australià han captat un senyal en una freqüència compatible amb la de les caixes negres

Els equips de rescat segueixen, aquest diumenge, la pista de tres senyals acústics detectats en la zona de l'oceà Índic on s'està buscant l'avió de Malaysia Airlines, desaparegut el 8 de març amb 239 persones a bord. Els senyals són semblants als d'una caixa negra. Aquest dissabte un vaixell xinès va detectar el primer senyal que es sospita que podria pertànyer a la caixa negra de l'avió i aquest diumenge n'ha detectat un altre. "És un esdeveniment important i esperançador", ha dit el director del Centre de Coordinació d'Agències Conjuntes, l'australià Angus Houston, en roda de premsa.

El vaixell australià 'Ocean Shield', que porta un localitzador de caixes negres prestat per l'Armada nord-americana, està analitzant un tercer senyal detectat aquest matí a uns 550 quilòmetres de distància dels anteriors, però del qual encara no tenen "més detalls", segons Houston.

El segon senyal registrat pel vaixell xinès, el 'Haixun 01', de 90 segons, va ser captat a uns dos quilòmetres del lloc on el mateix vaixell havia detectat una primera emissió, que va durar uns instants, a una latitud de 25 graus sud i una longitud de 101 graus est. Houston va indicar que el 'Haixun 01', que està en una posició "central" en l'operatiu, va captar un senyal electrònic d'una freqüència de 37,5 quilohertz (kHz) que "és compatible amb les d'una caixa negra d'un avió".

Objectes flotant al mar

El coordinador de l'operatiu ha dit que en aquesta mateixa zona diversos avions de reconeixement han vist objectes blancs flotant, però ha advertit que de moment no es pot confirmar si aquests objectes i els senyals tenen cap relació amb l'avió.

"Tenim tres senyals acústics diferents. Els estem tractant tots tres molt seriosament. Treballarem en aquestes posicions fins que puguem dir si tenen o no relació amb l'avió", segons el coordinador de la missió de recerca ."Hem de investigar, és una cosa que porta temps. Som en una zona de gran profunditat, on hi poden haver senyals falsos perquè a l'oceà hi ha molts sorolls, ressons que reboten", ha alertat Houston.

El primer ministre d'Austràlia, Tony Abbott, ha dit aquest diumenge que no es volen despertar "falses esperances" perquè aquesta recerca "és la més difícil de la història de la humanitat". "Estem buscant un avió en el fons d'un oceà molt profund i en una àrea molt àmplia", va dir reconeixent que tenen esperances de trobar l'aparell a la zona però que encara no n'estan del tot segurs.

Deu avions militars, dos de civils i tretze vaixells participen en les operacions de recerca en una àrea aproximadament de 216.000 quilòmetres quadrats que s'ha dividit en tres zones, a uns 2.000 quilòmetres al nord-oest de Perth, la capital de l'estat d'Austràlia Occidental. En aquests moments les operacions de rastreig s'han convertit en una cursa contrarellotge perquè les bateries de les caixes negres de l'avió només tenen un mes de durada i estan a punt d'esgotar-se.