Publicitat
Publicitat

Recerca avió

Ja són tres els suposats senyals de les caixes negres de l’MH370

Recerca a l’oceà Índic

Els equips de recerca de l’avió de Malaysia Airlines desaparegut el 8 de març han detectat fins a tres senyals acústics diferents que podrien pertànyer a les caixes negres de l’aparell. El primer i el segon senyal els va captar el vaixell xinès Haixun 01 en una zona de l’Índic que és a uns 1.500 quilòmetres de la ciutat australiana de Perth. El tercer senyal el va detectar ahir el vaixell australià Ocean Shield, que va percebre una emissió compatible amb una caixa negra a uns 500 quilòmetres d’on hi ha l’embarcació xinesa. Angus Houston, coordinador de la recerca a Austràlia, va dir ahir que la detecció d’aquests senyals “és un esdeveniment important que obre esperances” però va alertar que encara no s’ha comprovat si tenen relació amb l’avió desaparegut. “Tenim tres casos acústics diferents i els estem estudiant molt seriosament i per separat”, va dir Houston, que va afegir: “Treballarem fins que puguem dir si pertanyen a l’avió desaparegut o no”. La fondària del mar a la zona on s’està buscant és d’uns 4.500 metres, la qual cosa suposa un repte per als equips de recerca.

Coincidència en la freqüència

Anish Patel, president de Sarasota, la companyia que va fabricar el localitzador de les caixes negres de l’MH370, va dir ahir que la freqüència en què emetien els senyals acústics detectats a l’Índic -37,5 quilohertzs-és la mateixa que utilitzen les caixes negres. “És una freqüència molt específica, que no es troba al fons de l’oceà”, va remarcar Patel en declaracions a l’agència Reuters.