Publicitat
Publicitat

Basté supera el seu rècord amb 546.000 oients

L’EGM-Baròmetre torna a coronar RAC1 com a líder

Jordi Basté ha aixecat el seu propi sostre i es corona, amb 546.000 oients, com a programa més escoltat de la història de la ràdio a Catalunya. Guanya 55.000 seguidors en relació als 491.000 que tenia l’abril anterior i millora també en 6.000 respecte als 540.000 de l’onada immediament anterior, del novembre. Són dades de l’EGM-Baròmetre, fetes públiques ahir.

Mònica Terribas queda segona, amb 410.000 seguidors, pràcticament la mateixa xifra que els 414.000 obtinguts pel programa un any enrere. Però en baixa 95.000 en relació als obtinguts al novembre, el primer EGM des del seu debut i en què va marcar rècord històric per a El matí de Catalunya Ràdio. El tercer en discòrdia, l’ Hoy por hoy de la Cadena SER, es queda en 239.000 oients.

Catalunya Ràdio pateix un retrocés a pràcticament tots els seus programes. L’audiència mitjana de l’emissora queda fixada en 531.000 seguidors, 32.000 menys que fa un any i 83.000 menys que al novembre. Fonts de Catalunya Ràdio consultades per aquest diari atribueixen part del descens a l’impacte que han tingut les vagues dels treballadors, celebrades justament en el període en què es feien les enquestes d’aquesta onada de l’EGM-Baròmetre. El director de l’emissora, Fèlix Riera, ja va avançar en comissió de control parlamentària que s’esperaven un retrocés en audiència.

RAC1 reté el lideratge, per tant, i amb 766.000 oients diaris repeteix la seva millor dada històrica, a banda d’enfilar cinc anys consecutius de lideratge. Puja 25.000 oients respecte a l’onada del novembre i 87.000 des de l’abril del 2013.

Rècords de programes

Tots els programes de RAC1 milloren resultats menys La nit a RAC1 i l’edició dels dissabtes de La primera pedra. I cinc dels programes fan rècord històric: La competència (228.000 oients), Versió RAC1 (237.000), La segona hora (173.000), Tot és possible (110.000) i l’informatiu 14/15 que, juntament amb l’esportiu 100 metres, passen a 80.000 seguidors.

Pel que fa a Ràdio Barcelona, de la Cadena SER, aconsegueix 398.000 oients de mitjana a Catalunya, 334.000 dels quals corresponen a la demarcació de Barcelona. Carles Francino guanya audiència i el seu programa La ventana és seguit per 93.000 oients. Àngels Barceló marca 104.000 seguidors per a Hora 25. I el programa de matinada Parlar per parlar, amb Raquel Atúria, aconsegueix 24.000 oients i és líder de la seva franja.

Antena 3 guanya seguidors i es distancia de TV3

L’ARA iguala el seu rècord

L’EGM atorga 107.000 lectors a l’ARA, la mateixa xifra que ara fa un any, quan va aconseguir el seu rècord. Ho fa en un context en què la resta de generalistes perden lectors. Així, La Vanguardia lidera amb 692.000 lectors, però en perd 98.000. El Periódico cau en 26.000 exemplars, fins als 599.000. El Punt Avui es queda en 148.000 lectors, 4.000 menys.

Antena 3 amplia marge

El canal d’Atresmedia té 1.593.000 espectadors segons l’últim EGM i supera clarament TV3, que ocupa el segon lloc amb 1.484.000 seguidors. Al novembre, l’avantatge d’Antena 3 era de només 3.000 espectadors, però s’ha eixamplat ara fins als 109.000. L’abril de l’any passat, TV3 liderava amb 1.421.000 i Antena 3 era segona amb 1.402.000.

Los 40, líders però menys

Los 40 Principales segueixen liderant la ràdio musical a Catalunya, amb 381.000 seguidors, mentre que Flaix FM queda segona amb 328.000. La catalana, però, estreny el marge: si fa un any la separaven 61.000 oients del lideratge, ara només en són 53.000. Ràdio Flaixbac puja de quarta a tercera posició, amb 264.000. El lloc el cedeix RAC105, que es queda en 249.000.

‘Pronto’, revista número 1

La revista Pronto és la més seguida a Catalunya, amb 580.000 lectors per número. Supera així els 433.000 de Muy Interesante, els 410.000 d’ ¡Hola! i els 373.000 de Lecturas. Pel que fa a revistes en català, la líder és Sàpiens, que aconsegueix 121.000 lectors. La segona és Descobrir Catalunya, amb 62.000 i la tercera Time Out, amb 54.000 lectors.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF