Publicitat
Publicitat

LA TRIA 'TECH'

16 empreses tecnològiques i el seu respecte pel medi ambient

Greenpeace puntua cada sis mesos les pràctiques mediambientals dels principals fabricants d'electrònica i informàtica. La majoria suspenen l'examen

La indústria de l'electrònica de consum no és exactament de les més contaminants del món en termes absoluts. Aquest dubtós honor correspondria més aviat a les petroquímiques, la mineria, el transport aeri i l'automoció, entre altres. Però la difusió massiva dels productes electrònics fa que les pràctiques dels seus fabricants en matèria de medi ambient afectin directament moltes persones, tant en l'ús dels productes com a l'hora de desfer-se'n. A més de comparar característiques, especificacions i preus d'un nou televisor, ordinador o telèfon mòbil, convé ser conscient del grau de respecte mediambiental dels components i els processos de producció, emmagatzematge, distribució i reciclatge.

L'ONG Greenpeace analitza periòdicament des de l'any 2006 aquests aspectes dels principals fabricants mundials d'electrònica, i cada sis mesos publica un informe en què els puntua de 0 a 10 d'acord amb tres criteris: energia i clima, productes ecològics i sostenibilitat de les operacions. L'informe més recent és el del novembre passat, i la mala notícia és que només quatre de les 16 empreses considerades aconsegueixen un aprovat. A continuació es detallen les puntuacions obtingudes per cada empresa segons Greenpeace, juntament amb un enllaç al document que explica els motius que justifiquen la puntuació, que van des de la presència de materials tòxics fins a l'ús de materials reciclats/reciclables en els embalatges i els manuals, passant pel percentatge d'energies renovables que es consumeix en els processos de producció, la substitució del paper en els processos administratius i la política de recuperació de productes un cop finalitzat el seu cicle de vida.     

1. Wipro (India) - 7,1 / 10 ( informe)

2. HP (EUA) - 5,7 / 10 ( informe

3. Nokia (Finlàndia) - 5,4 / 10 ( informe

4. Acer (Taiwan) - 5,1 / 10 ( informe

5. Dell (EUA) - 4,6 / 10 ( informe

6. Apple (EUA) - 4,5 / 10 ( informe

7. Samsung (Corea) - 4,2 / 10 ( informe

8. Sony (Japó) - 4,1 / 10 ( informe

9. Lenovo (Xina) - 3,9 / 10 ( informe

10. Philips (Holanda) - 3,8 / 10 ( informe

11. Panasonic (Japó) - 3,6 / 10 ( informe

12. LG (Corea) - 3,5 / 10 ( informe

13. HCL Infosystems (Índia) - 3,1 / 10 ( informe)

13. Sharp (Japó) - 3,1 / 10 ( informe)

15. Toshiba (Japó) - 2,3 / 10 ( informe

16. RIM (Canadà) - 2,0 / 10 ( informe)

Etiquetes

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF