Publicitat
Publicitat

OPINIÓ

Els jutges sempre haurien de ser discrets

Ho va pronosticar amb aquella veu rogallosa, amb la mateixa profunditat que reclama més atenció -i ara amb més raó que mai- als jubilats com ell. Va basar tot el seu pronòstic en la solidesa científica que li dóna l'eina que també li va permetre encertar el resultat de la remuntada contra el Milan: guanyarà Räikkönen. Esclar que el pèndol del Mag Fèlix -si l'encerto, l'endevino- també pronosticava victòries de l'home de gel fins i tot quan va deixar de córrer momentàniament a la F-1.

Però ahir el finlandès va merèixer la victòria a l'Albert Park més que ningú. Va sortir molt bé, no va cometre cap errada, va disposar d'un bon cotxe durant tot el cap de setmana i, a més, el seu equip va encertar una planificació estratègica centrada a fer una aturada menys als boxs que els seus rivals.

La victòria d'ahir de Kimi ens demostra que a la F-1 els matisos són molt importants, i que no ens podem quedar només amb els missatges que ens envien els grans titulars.

A la pretemporada els Lotus no van destacar especialment en res. Ni van ser gairebé mai els més ràpids, ni els més fiables, ni els que cuidaven millor els pneumàtics. Però en les jornades de proves que van fer a Jerez i a Montmeló, va quedar clar que el cotxe de l'equip d'Enstone era el més equilibrat de tots. Ni tan ràpid com van demostrar ser els Red Bull sobre sec divendres a Melbourne, ni tan constants com acrediten els Ferrari, ni han millorat tant com els Mercedes en el tractament de les gomes. Però tot i això, l'E21 va ser un monoplaça prou consistent per permetre a Iceman sumar la seva vintena victòria.

Totes les mirades estaven centrades en el que havia de ser una passejada de Vettel, en la millora del Ferrari d'Alonso, en l'adaptació de Hamilton al Mercedes, o en l'actuació dels cinc debutants que s'estrenaven ahir a la categoria. I, en canvi, el guanyador va ser Räikkönen, que es va imposar "fàcilment" -com va dir dalt del podi-, amb la mateixa discreció i tranquil·litat amb què parla. És la victòria dels matisos.

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 22/10/2017

Consultar aquesta edició en PDF