Publicitat
Publicitat

Evolució

Quatre edats de la música electrònica en un mateix festival

Al principi va ser el ritme i després va venir Autobahn (1974), el quart àlbum de Kraftwerk. La seva influència va determinar primer el techno-pop britànic i després el techno de Detroit. El grup alemany, que acaba d'anunciar que prepara nou disc, oferirà divendres al SonarClub (22.45 h) un xou de dues hores en 3D per al qual es repartiran ulleres especials.

Des que van publicar el senzill West end girls el 1984, Neil Tennant i Chris Lowe han contribuït a desenvolupar el llenguatge del pop -i del soul- en un context electrònic. I encara hi són. Aquest estiu editaran l'àlbum Electric . Al Sónar de Nit faran doblet: avui en la festa per a acreditats i convidats i dissabte a les 22.45. En tots dos casos presenten un espectacle nou.

Derrick May, Juan Atkins i Kevin Saunderson van crear el techno , o si més no van saber combinar Kraftwerk, el techno-pop i tot el llegat de la música negra. Tot el que van inventar a Detroit als anys 80 ha servit per construir el discurs electrònic posterior, també el del house . Derrick May és el DJ escollit per tancar divendres l'escenari SonarLab (5.15 h).

El californià Sonny John Moore, més conegut com a Skrillex, ha multiplicat per mil la popularitat de la música electrònica als Estats Units. Amb només 25 anys, ja és una figura imparable. I com demostra la seva participació en la banda sonora del film Spring breakers d'Harmony Korine, Skrillex ha sabut capturar i transmetre l'esperit d'una generació molt jove.

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 20/08/2017

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT