Publicitat
Publicitat

DISSENY DIGITAL

Els gurus del disseny i l'audiovisual de tot el món es troben al CCCB

OFFF, festival per a ments creatives

El CCCB acull d'avui fins dissabte el festival OFFF, dedicat al disseny i la creativitat. L'esdeveniment torna a Barcelona, on va néixer el 2001, després de créixer en ciutats com Nova York, Lisboa i París.

El festival de creació artística i noves tecnologies OFFF torna a Barcelona amb totes les entrades esgotades des de fa tres mesos. El seu públic és molt fidel i internacional: experts fanàtics de les noves tecnologies que saben que les idees que hi trobaran seran noves i seran interessants.

L'esdeveniment va néixer a Barcelona fa onze anys, dedicat només a les pel·lícules fetes amb Flash i als artistes que treballaven en animació i disseny web, però s'ha anat consolidant, s'ha internacionalitzat -va marxar de Barcelona el 2007 cap a Nova York, Lisboa i París- i ha ampliat el ventall de disciplines i continguts per convertir-se en un observatori de les últimes tendències creatives. Hi tenen cabuda el disseny gràfic, la il·lustració, la creació digital i els projectes videogràfics i interactius.

Reinventar-se per a l'any zero

Sota el lema Barcelona Year Zero , el festival ha programat una setantena de conferències, a més de performances , exhibicions i projeccions que tindran lloc de manera simultània a partir d'avui i fins dissabte al CCCB de Barcelona. Una de les novetats de l'edició del 2011 és l'Speaker's Corner, un espai de petit format on els assistents al festival podran presentar els seus projectes durant quinze minuts. Personatges com Erik Spiekermann, autor de tipografies considerades clàssics moderns, i el dissenyador Stefan Seigmeister, pare espiritual de l'OFFF, compartiran cartell amb treballs innovadors i els creatius més talentosos del sector.

L' OFFFMàtica , l'exposició coproduïda amb el Sónar, proposa una aproximació al retrat des d'un punt de visita digital i interactiu: la instal·lació The yelling room , creada per a l'ocasió per l'artista Joshua Davis, permet dibuixar un autoretrat a partir dels sons que emet el visitant. Una ciutat apocalíptica és la protagonista de la campanya promocional del festival, que insisteix en la importància d'alimentar-se del present per generar el que vindrà després. L'OFFF mira endavant: let's feed the future .

PUBLICITAT

EDICIÓ PAPER 04/12/2016

Consultar aquesta edició en PDF
PUBLICITAT
PUBLICITAT