Publicitat
Publicitat

INSTITUCIONS CULTURALS

El nou director de l'equipament, Oriol Pérez Treviño, s'abaixa el sou un 15%

L'Auditori estalviarà en "tot el que no sona"

Oriol Pérez Treviño, nou director de L'Auditori, va fer públics ahir els eixos que regiran l'equipament els pròxims quatre anys, marcats pel rigor en la gestió econòmica i el caràcter central de l'OBC.

El nou director de L'Auditori, Oriol Pérez Treviño, va afirmar ahir que és "molt conscient de la delicada situació" econòmica en què es troba l'equipament musical, en la seva presentació al capdavant de la institució. Pérez Treviño va explicar que L'Auditori patirà una important reducció de pressupost, resultat no només del descens de la inversió pública sinó també de la reducció dels ingressos per patrocini i per venda d'entrades, que van disminuir l'última temporada.

"Vull ser molt rigorós amb la gestió econòmica", va afirmar Pérez Treviño, que ha encarregat un estudi per determinar mesures d'estalvi. Però també va deixar clar que, en la mesura que es pugui, les retallades no afectarien la programació, que la prioritat era estalviar en "el que no sona". Prova d'això és que, segons va explicar també ahir Xavier Solà, secretari general de Cultura de la Generalitat, el nou director s'ha abaixat el sou un 15%, de 95.000 a 80.000 euros anuals.

Pel que fa als eixos de la seva direcció al capdavant de L'Auditori, Pérez Treviño va posar l'accent en el caràcter central que hi tindrà l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), que té la seu a l'equipament i que ha de tenir "el protagonisme que li pertoca". Per al director, el programa de l'OBC ha de ser un "referent de qualitat i excel·lència", i ha de servir d'"eix vertebrador" de L'Auditori, de manera que la resta de concerts que programa l'equipament, de música popular moderna (15%), música antiga (9%), contemporània (7%) i músiques del món (6%), s'hi han de relacionar.

Pérez Treviño també vol que l'OBC estableixi relacions amb els altres grans equipaments culturals de Barcelona, de Catalunya i de la resta del món. L'objectiu és que, d'una banda, l'orquestra exerceixi de simfònica nacional, i de l'altra, d'ambaixadora de Catalunya a l'estranger, tasca per a la qual el director creu que l'orquestra pot tenir un "paper clau". En aquest sentit, vol promoure la projecció internacional de l'orquestra nacional catalana.

Reivindicar el patrimoni català

Entre la resta de línies mestres del programa que Pérez Treviño va presentar ahir, hi ha convertir L'Auditori en una institució cultural pública de referència, que apropi la música als ciutadans i la impliqui en la realitat cultural del país. Però també subratllar-ne la catalanitat. Per al director, L'Auditori ha de reivindicar el patrimoni musical del país "en un moment brillant per als artistes catalans, que triomfen a Europa", va dir. Les estrenes d'obres noves, però, no són una prioritat. Pérez Treviño prefereix que hi hagi "una segona o una tercera vegada, recuperar obres estrenades que no s'han tornat a tocar perquè entrin al cànon".

El programa s'aprovarà entre finals d'octubre i principis de novembre, i serà vigent de l'1 de gener del 2012 a finals de l'any 2015. Tot i això, fins que el programa s'aprovi el mes que ve, Oriol Pérez Treviño no sabrà de quin pressupost disposa per poder dur-lo a terme. "L'execució del programa dependrà de les possibilitats", va admetre.