Publicitat
Publicitat

'Crepuscle', punt final del fenomen adolescent

Molts sospiraran amb alleujament, d'altres amb tristesa. Però és un fet: la sèrie Crepuscle ha arribat al seu final. Amb el cinquè títol de la franquícia, La saga Crepúsculo: Amanecer (Parte 2), que avui arriba al cinema, conclou un fenomen comercial que es tradueix en més de 100 milions de llibres venuts i 1.960 milions d'euros recaptats per les quatre primeres cintes. Gràcies a la saga, Hollywood ha recuperat un nínxol de mercat que tenia descuidat: el de les adolescents. Les noies de 10 a 17 anys, indiferents a blockbusters sorollosos com Los vengadores i Transformers, van adoptar la saga de l'Edward i la Bella amb fervor. El cinema no s'havia integrat mai amb tanta potència dins del fenomen fan: s'ha instal·lat en l'imaginari femení adolescent tant sí com no, i ha colonitzat despietadament la cultura teen .

L'impacte de Crepuscle s'ha traduït en un repunt de la cotització del vampir en el cinema, la televisió i la literatura -en les llibreries nord-americanes, més del 50% de les novel·les juvenils són de temàtica vampírica-, i de la popularitat de l'estètica gòtica entre els adolescents. I, tanmateix, la primera pel·lícula que ha pres el relleu de la saga com a fenomen literariocinematogràfic entre aquest públic, Els jocs de la fam , apunta cap a una direcció totalment diferent. La fórmula Crepuscle és única i, tot i que molt parodiable, no és tan fàcil d'imitar com sembla.

El futur de la sèrie

A La saga Crepúsculo: Amanecer (Parte 2) l'espectador trobarà la Bella (Kristen Stewart) transformada en vampir i, de retruc, en mare d'una nena amb poders sobrenaturals que creix a una velocitat extraordinària. La pel·lícula gira al voltant de l'enfrontament entre el clan dels Cullen i els seus enemics, els Volturi, però amb divergències importants respecte a la novel·la de Stephenie Meyer que, com a productora, va haver de donar el vistiplau als canvis.

L'autora dels llibres en què s'inspira Crepuscle és qui té l'última paraula respecte al futur de la saga. L'estudi que finança les pel·lícules, Lionsgate, no tindria cap problema a continuar la franquícia, però només si Stephenie Meyer ho vol. I l'escriptora ha deixat molt clar que no té cap interès a escriure més novel·les relacionades amb l'univers Crespuscle . Ara mateix està concentrada en la producció de The host (La huesped) , una adaptació cinematogràfica d'una de les seves novel·les. Andrew Niccol ( Gattaca ) s'encarrega de la direcció i Meyer, que no va arribar mai a escriure cap guió de Crepuscle , firma l'adaptació a la pantalla. Enrere queda la fantasia romàntica i els abdominals de Taylor Lautner: a The host Meyer descriu com uns paràsits alienígenes colonitzen la Terra i posseeixen les ments dels humans. Protagonitzada per Saoirse Ronan ( Hanna ), que interpreta una noia infectada pel paràsit àlien, està per demostrar si pot repetir l'èxit de Crespuscle . La resposta arribarà el 27 de març.

Les