Publicitat
Publicitat

El Consell de Mallorca estudiarà l'estat de l'arxiu de Llucmajor

Una restauradora i un tècnic de la Direcció General de Cultura es traslladaran aquest dimarts al municipi per conèixer-ne l'estat

Una restauradora i un tècnic de la Direcció de Cultura del Consell de Mallorca es traslladaran aquest dimarts a l'Ajuntament de Llucmajor per conèixer de primera mà l'estat actual de l'arxiu municipal.

El director insular de Cultura, Rafel Creus, i la regidora de Cultura de Llucmajor, Adelina Gutiérrez, així ho han acordat durant una reunió que han mantingut aquest dilluns, segons informa el Consell de Mallorca.

A la reunió s'ha deixat palesa la voluntat del Consell de col·laborar en tot el possible per millorar l'estat de l'arxiu municipal.

Ja, al novembre de 2011, a petició del batle del Consistori, s'hi va traslladar un equip del Consell per elaborar un informe dels arxius, que va constatar que "els documents que formen el patrimoni documental del municipi es troben dispersos per diferents edificis i en condicions no gaire adequades".

"Els més antics –del segle XIV-XIX– són al tercer pis de l'edifici de l'Ajuntament, al local que abans es va destinar a arxiu", assenyala l'informe, que afegeix que l'estat "no és gaire bo", ja que s'hi aprecia "un greu deteriorament, com a conseqüència de la temperatura, la humitat, la fauna bibliòfaga, la llum, la contaminació i factors biològics, sense oblidar l'acció humana". Segons els tècnics, "els documents ubicats al tercer pis de l'Ajuntament haurien de ser canviats de lloc tan aviat com sigui possible".

Els tècnics conclouen en aquest informe, de novembre de 2011, que "s'haurien de dedicar esforços per millorar la situació de precarietat actual, especialment motivada per la falta d'instal·lacions i d'equipaments adequats per a la conservació, tractament i servei de documents".

A més, recomanen centralitzar el fons en un espai destinat a arxiu per evitar que desapareguin documents a causa de la dispersió i per poder dur a terme una política arxivística.

L'informe també recorda que "l'Ajuntament té el deure de garantir la conservació del patrimoni documental del municipi mitjançant l'establiment d'una política de prevenció del deteriorament dels documents, emprant sistemes d'instal·lació adequades i amb especial atenció dels documents que tinguin formats i suports més vulnerables".