Publicitat
Publicitat

SECTOR EDITORIAL

Booquo, la gran esperança digital de Círculo de Lectores

Círculo de Lectores vol reinventar-se amb Booquo. Oferirà continguts de pagament, des de llibres electrònics fins a pel·lícules, a través d'un portal que també vol convertir-se en una comunitat de lectors.

Al setembre Círculo de Lectores celebrarà el cinquantè aniversari. S'ha volgut avançar a l'efemèride amb la presentació de la plataforma digital Booquo, que en paraules del seu director general, Joaquín Álvarez de Toledo, "no afectarà el públic offline -el milió de subscriptors actuals de Círculo-, perquè el lector online conviurà durant molt de temps amb aquell que busca el suport físic".

Booquo té dos grans reptes: per una banda, oferir continguts de pagament, que en el cas dels llibres electrònics començarà amb la xifra de 10.000 títols -que ha de créixer durant els pròxims mesos-; però, per l'altra, també hi haurà la possibilitat de llogar pel·lícules en streaming gràcies a l'acord a què han arribat amb Filmin: "Ens agrada la lectura però també la cultura en un sentit ampli", deia Álvarez de Toledo.

Al costat de la venda de llibres i pel·lícules, Booquo pretén convertir-se també en una comunitat virtual com més nombrosa millor. "Proposem un qüestionari als usuaris, i a partir de les seves respostes li assignem un avatar amb el qual s'identificarà. Hem tipificat 17 tipus de lectors: la voluntat és que recomanin les seves lectures però que també ens facin saber què els agradaria llegir", va dir Mariana Feged, directora de negocis digitals de Círculo. Una part important de la fidelització es vol aconseguir a través de les subscripcions premium (9,90 euros al mes), que permeten accedir a continguts extra: un e-book gratis al mes, revistes i set canals temàtics, entre els quals n'hi ha un de dedicat a les lletres catalanes.