Publicitat
Publicitat

La Federació d'Entitats Locals demana que els 'rent a car' tributin a Balears

Segons l'organització, el 80% d'empreses de lloguer de cotxes paguen els impostos en comunitats on és més barat

La Federació d'Entitats Locals de les Balears s'ha compromès a reunir-se a partir de setembre amb representants d'empreses de lloguer de cotxes ('rent a cars') i del Govern per demanar que posin fi a la pràctica de tributar en altres comunitats on l'impost de circulació és més barat.

El president de la federació, Vicent Marí, considera injust que els cotxes circulin a les Illes, gastin els recursos locals i després els ingressos tributaris d'aquests vehicles se'ls endugui un municipi de la Península, segons ha explicat en un reportatge elaborat pels informatius d'IB3 Ràdio.

Ha advertit que és una pràctica habitual per part de les grans companyies pagar l'impost de circulació a la localitat on sigui més barat encara que sigui fora d'on circulen els seus cotxes, un concepte pel qual s'estima que Mallorca deixa d'ingressar prop de 3 milions d'euros.

L'ajuntament de Palma és un dels més afectats ja que els 'rent a car' més importants tenen la seva flota de vehicles a l'aeroport de Son Sant Joan.

La FELIB es reunirà amb els 'rent a car' per mostrar el seu malestar perquè no tributin a les Illes, i a més reclamarà al Govern que insti l'executiu central a modificar la Llei Reguladora de les Hisendes Locals per obligar a tributar allà on es porta a terme l'activitat econòmica principal.

Marí ha assegurat que és un problema generalitzat a totes les illes i que acabar amb ell suposaria millorar el finançament dels ajuntaments.

Per la seva banda, segons el president de l'Associació Empresarial de Lloguer de Vehicles de Balears, Ramón Reus, el 80% de la flota de vehicles dels 'rent a cars' a Mallorca, uns 60.000 cotxes, paguen l'impost de circulació fora de les illes.

Un vehicle mitjà paga a Palma 68 euros d'impost de circulació quan, per exemple, al municipi madrileny Torremocha de Jarama es paga exactament la meitat.

El delegat a Balears de l'Associació Espanyola d'Assessors Fiscals, Luis Llorens, explica que aquesta pràctica segons la normativa actual és legal. Amb una petita oficina ubicada al municipi d'interès, ja es pot constituir allí el domicili social per a tributar al millor preu tot i els cotxes circulin fins i tot a una altra comunitat.

Altres empreses de lloguer opten per buscar els municipis mallorquins amb la tributació més baixa, de manera que Escorca, amb poc més de 400 habitants, compta en el que portem d'any amb unes 3.000 matriculacions. L'impost de circulació costa 35 euros, segons dades d'IB3 Ràdio.