Novetats
Suplements09/03/2021

Suzuki Jimny Pro, el retorn del matagegants

El Jimny torna al mercat reconvertit en un vehicle comercial lleuger de la categoria N1

Ara fa poc més d’un any Suzuki va haver de retirar el Jimny del mercat europeu al no ser capaç d’homologar els nous cicles d’homologacions d’emissions fixats per la Unió Europea. Un totterreny eficaç, amb reductora i bloqueig de diferencial, una estètica atractiva i un preu imbatible van ser alguns dels motius pels quals el Jimny es va convertir en un èxit de vendes que va sorprendre fins i tot als responsables de Suzuki.

Cargando
No hay anuncios

Ara el Jimny torna al mercat europeu, però en format de vehicle comercial i no pas com a turisme, amb el cognom Pro acompanyant el seu nom comercial. El nou Suzuki Jimny Pro compta amb un únic acabat, ja que no presenta cap opció de personalització a part d’una pintura verda opcional, i un preu base de 20.970 euros, cosa que el converteix en el totterreny assequible més atractiu del mercat.

Però no ens enganyem: aquest Jimny Pro és exactament el mateix Jimny que no va passar les últimes normes d’homologació europees i segueix superant el límit d’emissions de 95 g/km de CO2 que va provocar la seva retirada comercial com a turisme. L’estratègia que ha seguit Suzuki és homologar el Jimny Pro com un vehicle comercial de la categoria N1, que és objecte d’unes exigències d’homologació més laxes que les dels turismes convencionals.

Cargando
No hay anuncios

Aquesta reconversió ha sacrificat les places posteriors del Jimny Pro, però, a canvi, guanya una capacitat de càrrega de 863 litres, fins i tot superior a la versió original amb els seients posteriors abatuts. L’eliminació de la segona filera de seients també ha permès una reducció del pes del vehicle força significativa, ja que passa dels 1.165 als 1.090 quilos.

Cargando
No hay anuncios

Per contra, segueix oferint exactament la mateixa disposició i tecnologies en el quadre d’instruments i el mateix motor gasolina 1.5 de quatre cilindres que ofereix 102 CV i 130 Nm de parell. A més, segueix presentant les mateixes qualitats totterreny –angle d’atac de 37 graus i sortida de 49 graus, control de descens i bloqueig de diferencial– que el van convertir en un objecte apreciat, pràcticament de culte.