Opinió
Suplements21/05/2023

El negoci televisiu de tota la vida continua ben viu

Telly vol regalar aparells amb el compromís de l'usuari de veure-hi anuncis

Abans dels canals de pagament i de les plataformes de vídeo a la carta, els teleespectadors trobàvem normal que l’emissió dels programes es veiés interrompuda per blocs d’anuncis. Era el peatge que assumíem per no haver de pagar la producció del contingut –com fan, per exemple, al Regne Unit–. Ara una empresa s’ha proposat aplicar el mateix sistema, però als televisors. Telly, fundada pels creadors de Pluto TV, la plataforma gratuïta de vídeo a la carta que Viacom va comprar fa quatre anys, vol regalar mig milió de televisors que a la botiga costarien uns 1.000 euros, a canvi que et comprometis a veure-hi anuncis. Però no els que hi hagi dins de la programació dels canals que mires, sinó uns altres que surten en una segona pantalla a sota de la principal.

L’aparell de Telly té pantalla de 55 polzades amb resolució 4K i HDR, sintonitzador de TDT, tres entrades HDMI, barra de so integrada i adaptador Chromecast per enviar-hi des del mòbil el contingut que vulguis. A sota hi ha una pantalla de la mateixa amplada i cap a un pam d’alçada que està sempre encesa i on van apareixent titulars de notícies, resultats esportius, la previsió del temps, les cotitzacions de borsa o algun dels 40 videojocs que porta preinstal·lats, i a la dreta els anuncis de marques que Telly t’envia per internet, i que són allà mentre mires les teves sèries. O fins i tot mentre no mires cap programa. Si desconnectes el televisor de la xarxa, la plataforma ho detecta i els l’hauràs de tornar. Els anuncis estan personalitzats per al teu perfil de consumidor, que has de donar quan et dones d’alta al servei.

Cargando
No hay anuncios

No és el primer cas de dispositiu subvencionat amb publicitat: els lectors digitals Kindle es podien comprar més barats si acceptaves veure promocions d’Amazon a la pantalla mentre no estaves llegint. I tampoc de servei: l’operadora mòbil europea Blyk regalava minuts de veu a canvi d’escoltar un anunci abans d’establir la trucada. Sempre hi ha anunciants disposats a servir-nos els seus missatges per terra, mar o aire.