Novetats Motos
Suplements02/08/2021

Harley-Davidson Sportster, o com rejovenir amb el pas del temps

La Sportster de Harley-Davidson va desaparèixer del mercat europeu a principis d’any, però ara torna amb més força que mai i recuperant el seu vell esperit esportiu, juvenil i rebel

Els orígens del model Sportster de Harley-Davidson ens parlen de la moto esportiva per excel·lència de la marca llegendària, tal com el seu nom ja ens permet imaginar. Però en els últims anys aquest model havia perdut força pistonada i s’havia convertit en la moto d’entrada o accés al món Harley-Davidson. La marca, aprofitant un petit parèntesi de només uns quants mesos, ha decidit donar al model un nou rellançament comercial presentant una moto totalment nova i adaptada al client actual, més conscienciat i compromès amb la sostenibilitat i més urbà que mai, sobretot al Vell Continent. Els harlistes i puristes de la marca de tota la vida poden seguir gaudint de les grans Fat Boys, Road King i companyia, però els nous clients o els clients més esportius, joves i urbans de la marca ara tindran la moto que estaven esperant. La Sportster ha deixat enrere el seu motor més o menys tranquil i la seva estètica clàssica per adoptar a partir d’ara un temperament més explosiu.

Per començar a parlar de la nova Sportster S, cal començar pel seu nou motor Revolution Max, agafat de la també nova Pan America. Es tracta d’un V-Twin marca de la casa que cubica 1.250 cc i entrega una potència màxima de 122 CV. Sí, ho heu llegit bé: 122 CV de potència. Enrere queda el motor V-Twin de 1.200 cc i uns 70 CV de l’anterior Sportster 1200. Però no menys impressionant és el seu parell motor, de 127 Nm a 6.000 rpm. Realment la nova Sportster canvia radicalment pel que fa a prestacions i s’adapta al client més radical i esportiu d’aquest tipus de motos.

Cargando
No hay anuncios

L’estètica d’aquesta nova generació també impressiona. La nova Sportster S és força baixeta i ben grassoneta, cosa que en millora el comportament dinàmic i l'estabilitat, però alhora una mica trencadora amb el passat. El nou model perd algun dels detalls característics de la saga, com el disseny del seu dipòsit de gasolina o la seva òptica del darrere. La modernitat mana i ara el model presenta òptiques Full Led de nou disseny. De la mateixa manera el quadre de comandaments passa a ser una pantalla TFT rodona de 4”. La tecnologia també fa acte de presència en els modes de conducció (Sport, Road i Rain) o totes les ajudes a la conducció.

Cargando
No hay anuncios

Un dels detalls més espectaculars del nou model és el seu tub d’escapament de doble sortida. Aquesta nova cua d’escapament té un disseny molt Scrambler i caldrà veure com sona en viu, ja que promet un petarrelleig antològic, un punt essencial de l’ADN de la marca i que de ben segur Harley-Davidson haurà cuidat molt bé. El disseny d’aquestes sortides d’escapament i el fet que aquest model S sigui per a només un ocupant (no té espai per al passatger), ens fa veure clarament que la família Sportster no s’acaba aquí. Aquest primer model adopta el nom de Sportster S, per al qual possiblement cal esperar ben aviat noves variants amb espai per a un acompanyant, així com possiblement una variant més tranquil·la amb només 80 o 90 CV, i després altres versions amb estètiques descafeïnades, menys radicals. Temps al temps.