Novetats cotxes
Suplements13/10/2023

Així és el nou BMW X2, un SUV cupè a la conquesta del mercat prèmium

La marca alemanya presenta la segona generació del seu totcamí, que estrena una versió 100% elèctrica

BMW acaba de presentar la segona generació d'un dels seus SUV, el BMW X2. La novetat principal d'aquest nou model és que modifica lleugerament el seu concepte, ja que ara passa de ser un SUV a mig camí entre carrosseria normal i cupè a ser un cupè 100%. O, com l'anomena la mateixa marca, Sports Activity Coupé. A més, també resulta important destacar que, igual com la marca alemanya ha fet amb la present generació de l'X1, l'X2 rebrà una versió 100% elèctrica anomenada iX2.

BMW X2: disseny 100% BMW

La present generació del BMW X2 s'havia quedat força antiquada en termes de disseny respecte al llenguatge estètic que incorporen els darrers llançaments del fabricant alemany, però aquest nou model adopta completament els trets de disseny més rellevants de la nova gamma de BMW. Així, a la part frontal destaca una graella enorme (que pot tenir el contorn il·luminat amb la tecnologia Iconic Glow) i unes òptiques led que recorden moltíssim les de la nova generació del BMW Sèrie 5.

Cargando
No hay anuncios

Seguim el repàs lateral amb les manetes de les portes, que ara estan enrasades amb la carrosseria, amb les llandes de nou disseny que poden arribar a ser de 21 polzades i amb els passos de roda, molt marcats. Menció especial mereix la línia de cintura, especialment marcada a la part posterior. I és que tal vegada vist per darrere sigui on més podrem apreciar el canvi entre la primera generació i la segona.

Aquí els elements més destacables són la pronunciadíssima caiguda del sostre, els pilots led disposats en posició horitzontal i les marcades formes del para-xocs. Tot plegat combinat amb un gran aleró posterior que aporta el toc esportiu que sempre es busca en qualsevol model de BMW.

Cargando
No hay anuncios

Per dins, més digital que mai

De la mateixa manera que l'exterior del nou X2 rep les actualitzacions dels darrers models de la marca, a l'interior passa el mateix. Així, la digitalització ha augmentat notablement, especialment gràcies a la pantalla BMW Curved Display que ocupa bona part del quadre de comandaments i que fa les funcions d'instrumentació digital i de pantalla central. D'altra banda, també forma part de l'equipament de sèrie el navegador, la connectivitat amb el telèfon mitjançant Android Auto i Apple CarPlay o els sensors d'aparcament amb càmera posterior, entre molts altres elements.

Cargando
No hay anuncios

La consola central la protagonitza una superfície força minimalista que integra la superfície de càrrega sense fils per al telèfon, mentre que, com ja hem vist al BMW X1, el reposabraços està dividit en dues seccions. Pel que fa als seients, de sèrie són de tela, però es poden escollir amb cuir.

Pel que fa a l'habitabilitat, cal tenir present que el nou BMW X2 és ara força més gran que l'anterior (creix en gairebé 20 cm, arribant als 4,55 metres), de manera que l'espai a les places posteriors ha millorat notablement. A més, el maleter ofereix uns respectables 525 litres, ampliables fins als 1.400 si abatem els seients posteriors.

Cargando
No hay anuncios

Gasolina, dièsel i elèctric

BMW aposta decididament pels cotxes elèctrics, però els seus models encara s'ofereixen amb mecàniques de combustió tradicionals que, al cap i a la fi, són les que més demanda tenen. Així, el motor d'accés a la gamma X2 és l'sDrive20i, un gasolina microhíbrid 1.5 de tres cilindres que desenvolupa una potència de 170 CV i té un preu de 47.100 euros. Pel que fa al dièsel, aquí BMW proposa la versió sDrive18d, de 150 CV i 49.200 euros.

Cargando
No hay anuncios

Totes aquestes opcions estan lligades a la tracció davantera i al canvi automàtic Steptronic de set velocitats, però BMW ja ha anunciat que l'X2 es podrà escollir en versió M35i, de 300 CV i amb tracció total. Malgrat tot, la versió més revolucionària és la completament elèctrica iX2, que equiparà dos motors i desenvoluparà una potència de 313 CV i un parell de 494 Nm.

Més enllà de les prestacions (és capaç d'accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 5,6 segons), el més important d'aquest nou model és que gràcies a la seva bateria de 64,8 kWh pot homologar una autonomia d'uns 450 quilòmetres. Potser no és la xifra més elevada del mercat, però ben segur que la càrrega ràpida de 130 kW (del 0 al 80% de la bateria en 30 minuts) podrà facilitar la vida a tothom qui vulgui fer viatges llargs amb el nou BMW X2 elèctric. Un cotxe que, per cert, tindrà un preu d'uns 58.000 euros quan arribi als concessionaris, previsiblement durant la primera meitat del 2024.