Societat 28/08/2018

Ryanair haurà de pagar 33 milions als passatgers perjudicats per la vaga de juliol

Segons el portal Airhelp, hi hauria unes 120.000 persones afectades

Efe
1 min
Un dels avions de la companyia Ryanair.

PalmaLa companyia aèria irlandesa de baix cost Ryanair haurà de fer front a una possible compensació de 33 milions d'euros als 120.000 passatgers perjudicats pels nou dies de vaga del seu personal durant el mes de juliol, segons el portal Airhelp.

La directora de Comunicació Global d'aquesta plataforma, Paloma Salmerón, ha explicat que és el moment de compensar els milers de passatgers "els plans de vacances dels quals s'han vist destruïts per la mala gestió de l'aerolínia els darrers dos mesos".

Salmerón ha declarat que les cancel·lacions i retards en els vols han convertit la temporada d'estiu en "una de les més caòtiques de la història".

Airhelp ha advertit que les companyies aèries que "corren el risc de sofrir grans interrupcions" de vols durant la temporada alta han de complir amb la seva obligació legal de compensar els passatgers per les molèsties ocasionades.

L'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), dependent del Ministeri de Foment, va recordar abans i després de les jornades de vaga de Ryanair que tots els passatgers el vol dels quals hagués estat cancel·lat amb menys de dues setmanes d'antelació, "independentment del que els hagi dit la companyia aèria", tenen dret a reclamar una indemnització que va des dels 250 als 600 euros pels perjudicis causats.

La vaga a Ryanair duita a terme pels tripulants de cabina a Espanya els dies 25 i 26 de juliol també es va produir a Portugal i Bèlgica. A més, el 25 del mateix mes es va registrar una aturada de 24 hores per part dels sindicats italians de pilots i tripulants de cabina.

stats