Societat 25/01/2018

L’abandonament escolar “precipitat” s’estanca al 20% a Eivissa

La Conselleria balear d’Educació assegura que el fracàs escolar va a menys i que “a curt termini” es podria estar per sota de la mitjana estatal

Armando Tur
2 min
Un instant de la reunió d'aquest matí a la seu de la UIB

EivissaUn de cada cinc joves d’Eivissa deixa els estudis “precipitadament”. Així ho ha reconegut aquest dijous el director d’Inspecció Educativa de les Balears, Toni Arbós, qui ha reconegut que reduir aquestes xifres “és molt difícil”, i que no depèn només de la Conselleria, sinó també del “context socioeconòmic”. Segons Arbós, la xifra d’estudiants que pleguen abans d’aconseguir un títol “no augmenta, però tampoc millora”, i acusa el mercat laboral de no exigir titulació per tenir feina. “Mentre no es valorin els estudis, serà molt difícil que aquestes dades baixin”, s’hi ha resignat el director.

La delegada de la Conselleria d’Educació a Eivissa, Margalida Ferrer, ha proposat que les empreses “incentivin econòmicament” aquells treballadors que tenen estudis, sobretot en els sectors de la restauració i l’agropecuària, i que contractin preferiblement aquells joves que poden acreditar tenir un nivell d’estudis acabat. Així mateix, reconeix que la FP dual, que permet treballar alhora que s’estudia, no està tenint gens d’èxit.

La cara positiva de la moneda la posen, però, les xifres de fracàs escolar, que baixen en general a tot l’Arxipèlag gràcies al Pla d’èxit educatiu del Govern balear, però que ho fan especialment a Eivissa, on s’han registrat els millors resultats de la Comunitat. És per això que Arbós creu que a curt termini “es podria estar per sota de la mitjana estatal” pel que fa a fracàs.

Arbós creu que aquest èxit ha estat fruit de la “tranquil·litat” que es viu als centres i que ha permès tenir “un debat pedagògic positiu” fruit de “la voluntat” dels mestres a centrar els esforços a “aconseguir millors resultats”. Segons el director d’Inspecció Educativa, l’objectiu prioritari avui a les escoles és el de l’aprenentatge de l’alumne i aquest objectiu ha anat acompanyat de donar als centres “autonomia” per poder aplicar eines d’innovació.

Aquestes declaracions s’han fet en el marc de la reunió que la Conselleria d’Educació i Inspecció Educativa han mantingut aquest dijous al matí amb els directors de tots els col·legis, públics i concertats, d’Infantil, Primària i Secundària. A la reunió, també hi ha assistit personal de Planificació i Centres, i es complementarà amb una nova trobada al final d’aquest trimestre escolar.

stats