Educació
Societat08/02/2021

Educació es compromet a convocar oposicions tres anys seguits

Martí March ha presentat als sindicats una proposta per a la "recuperació de drets sociolaborals per als docents"

ARA Balears

PalmaLa Conselleria d'Educació s'ha compromès amb els sindicats a convocar oposicions tres anys seguits: 2022, 2023 i 2024. Així ho ha comunicat el conseller Martí March als sindicats en una mesa sectorial telemàtica aquest dilluns.

March ha presentat a la reunió una proposta per arribar a un acord "de recuperació de drets sociolaborals per als docents" entre enguany i el 2023. L'objectiu, segons Educació, és arribar a un "acord de legislatura".

Cargando
No hay anuncios

A banda de les oposicions, March també s'ha compromès a reduir la càrrega lectiva a 18 hores a l'Educació Secundària. En el cas de Primària, aquesta reducció serà "progressiva", però no s'ha especificat fins a quantes hores. Per últim, la proposta inclou negociar la carrera professional per al personal docent, segons estableix la LOMLOE.

"Un punt clau per a nosaltres és la carrera professional, ja que som els únics funcionaris que no la tenim", ha subratllat Miquel Àngel Santos, del sindicat Alternativa. L'entitat ha celebrat que continuïn les negociacions i asseguren que estan d'acord amb aquesta proposta inicial "per començar a treballar".

Cargando
No hay anuncios

Des d'ANPE, destaquen també com un punt positiu la voluntat negociadora, però consideren que en aquest plantejament inicial s'hi haurien d'incloure altres aspectes com "la baixada generalitzada de ràtios i les mesures de conciliació sociolaborals". A més, reclamen saber el "límit retributiu" de la Conselleria i "el marge de negociació real per dur-lo a terme".

Crítiques a l'avantprojecte de llei

UGT ha criticat que l'avantprojecte de llei educativa "no recull ni ha contemplat" les reivindicacions del sindicat en matèria laboral, horaris, formació permanent i promoció. En aquest sentit, defensen que la futura llei "hauria de suposar un pacte social, econòmic i polític".

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, la FAPA ha defensat que "no necessitam una llei perquè tot continuï igual, necessitam un llei transformadora que permeti i garanteixi el desenvolupament d’aquestes millores i que no hi apliqui limitacions que les faci inútils".

En un comunicat, han demanat que s'aprofundeixi en aspectes com l'equitat i la inclusió i una avaluació contínua de "tots els estaments del sistema educatiu". També que l'autonomia dels centres permeti desenvolupar els projectes educatius amb "recursos necessaris i els professionals amb el perfil adient".