Educació es compromet a convocar oposicions tres anys seguits
Martí March ha presentat als sindicats una proposta per a la "recuperació de drets sociolaborals per als docents"
PalmaLa Conselleria d'Educació s'ha compromès amb els sindicats a convocar oposicions tres anys seguits: 2022, 2023 i 2024. Així ho ha comunicat el conseller Martí March als sindicats en una mesa sectorial telemàtica aquest dilluns.
March ha presentat a la reunió una proposta per arribar a un acord "de recuperació de drets sociolaborals per als docents" entre enguany i el 2023. L'objectiu, segons Educació, és arribar a un "acord de legislatura".
A banda de les oposicions, March també s'ha compromès a reduir la càrrega lectiva a 18 hores a l'Educació Secundària. En el cas de Primària, aquesta reducció serà "progressiva", però no s'ha especificat fins a quantes hores. Per últim, la proposta inclou negociar la carrera professional per al personal docent, segons estableix la LOMLOE.
"Un punt clau per a nosaltres és la carrera professional, ja que som els únics funcionaris que no la tenim", ha subratllat Miquel Àngel Santos, del sindicat Alternativa. L'entitat ha celebrat que continuïn les negociacions i asseguren que estan d'acord amb aquesta proposta inicial "per començar a treballar".
Des d'ANPE, destaquen també com un punt positiu la voluntat negociadora, però consideren que en aquest plantejament inicial s'hi haurien d'incloure altres aspectes com "la baixada generalitzada de ràtios i les mesures de conciliació sociolaborals". A més, reclamen saber el "límit retributiu" de la Conselleria i "el marge de negociació real per dur-lo a terme".
Crítiques a l'avantprojecte de llei
UGT ha criticat que l'avantprojecte de llei educativa "no recull ni ha contemplat" les reivindicacions del sindicat en matèria laboral, horaris, formació permanent i promoció. En aquest sentit, defensen que la futura llei "hauria de suposar un pacte social, econòmic i polític".
Per la seva banda, la FAPA ha defensat que "no necessitam una llei perquè tot continuï igual, necessitam un llei transformadora que permeti i garanteixi el desenvolupament d’aquestes millores i que no hi apliqui limitacions que les faci inútils".
En un comunicat, han demanat que s'aprofundeixi en aspectes com l'equitat i la inclusió i una avaluació contínua de "tots els estaments del sistema educatiu". També que l'autonomia dels centres permeti desenvolupar els projectes educatius amb "recursos necessaris i els professionals amb el perfil adient".