USO Balears rebutja la llei d'educació del govern central perquè discrimina l'escola concertada

El sindicat considera que el projecte de l'executiu de Sánchez no cerca consens

El sindicat USO a les Illes Balears ha rebutjat aquest diumenge el nou projecte de llei d'educació del govern espanyol perquè "discrimina totalment" l'escola concertada i el professorat de Religió.

USO ha afirmat mitjançant un comunicat que aquest nou projecte no analitza els problemes educatius i es limita a acceptar com a eix central de la reforma una "suposada modernització" de la LOE de 2006, que considera "perfectament vàlida el 2018".

Segons el sindicat, tampoc no se "cerca el consens ni el Pacte d'Estat per l'Educació" i, a més, es "persisteix" a realitzar un diagnòstic parcial i interessat de l'actual sistema educatiu.

La reforma de l'executiu de Pedro Sánchez, segons USO, no considera l'educació com un dret fonamental que ha de ser garantit pels poders públics mitjançant una xarxa escolar complementària a la pública de centres sostinguts amb fons públics, en condicions equivalents de qualitat, gratuïtat i igualtat.

A més, en opinió d'aquest sindicat, "no es tenen en compte" els nombrosos estudis o les acreditades opinions que consideren necessari considerar determinats factors que afavoreixen la qualitat i la millora de l'ensenyament, en especial la inversió educativa, els recursos humans i materials, les plantilles docents mínimes i les ratios professor-aula, com també la formació inicial i contínua del professorat.

Un altre aspecte negatiu per a USO és que s'eludeixen les recomanacions de la mateixa Unió Europea sobre la necessitat de prioritzar les inversions educatives.

Finalment, "sorprèn l'omissió del paper essencial que ha de tenir la col·laboració de tots els actors de la comunitat educativa, especialment del professorat, en la nova reforma del sistema educatiu".

Una reforma d'aquesta magnitud, adverteix USO, "només és possible quan s'ha negociat amb representants de tots els sectors que participen en la tasca educativa i després d'un diàleg rigorós que determini amb claredat les necessitats per abordar-ne després les solucions".

EDICIÓ PAPER 17/03/2019

Consultar aquesta edició en PDF