Societat 07/03/2018

Turisme i innovació tenen una cita a Palma a través del t-Fòrum

La segona edició del Fòrum d'intel·ligència turística es durà a terme a Palma entre l'11 i el 14 de maig

Ara Balears
2 min
Turisme i innovació tenen una cita a Palma a través del t-Forum

PalmaMercats emergents, innovació, transferència del coneixement i reptes de futur són els quatre ingredients essencials del Fòrum d’intel·ligència turística 2018 (t-Forum 2018), un congrés internacional que tindrà lloc de l’11 al 14 de març de 2018 al Palau de Congressos de Palma.

Avui matí es presenta el t-Fòrum, organitzat per la Universitat de les Illes Balears, el clúster turístic Balears.t i Melià Hotels Internacional, tres dels membres fundadors. A la presentació hi intervindran el doctor Jafar Jafari, president del t-Fòrum i professor emèrit de la Universitat de Wisconsin a Stout; el senyor Luis del Olmo, president del clúster Balears.T; i el doctor Jordi Llabrés, vicerector d'Innovació i Relacions Institucionals de la UIB.

La segona edició del t-Fòrum reunirà participants procedents de més de quinze països del món a la recerca d’un objectiu comú: estendre ponts entre la teoria i pràctica del turisme a través de la transferència de coneixements dels diferents actors turístics.

La trobada és possible gràcies a les sinergies generades entre diversos agents internacionals, com l’Organització Mundial del Turisme, el Consell Nacional de Recerca d’Itàlia, el Grup Pestana, Air Europa, l’Enterprise Europe Network i la Federació Empresarial Hotelera de Mallorca, entre d’altres. De fet, el congrés reunirà referents acadèmics del sector a escala mundial.

Els eixos que vertebren la conferència se centren en la identificació de fonts de coneixement entre destinacions i estratègies de negoci, la creació de plataformes per a la difusió del coneixement i el foment d’accions per a la innovació turística. La trobada persegueix debatre les tendències del mercat, reflexionar sobre les relacions entre turisme i govern i repensar els reptes de futur del sector, com ara l’economia compartida, les xarxes socials i les dades massives. L’objectiu és promoure la simbiosi entre empreses, organismes de gestió de destinacions i acadèmia, i posicionar el turisme com un instrument de coneixement, motor del progrés econòmic sostenible, compromès amb la cultura i integrat en el desenvolupament de la governança inclusiva.

stats