L'STEI està en contra de fer les tutories presencials durant el que queda de curs

El sindicat també rebutja la possible obertura dels centres de 0-3 anys que depenen d’altres administracions i de les empreses privades

El portaveu del sindicat STEI, Cosme Orell, ha afirmat que estan en contra de fer les tutories presencials que ha proposat fer la Conselleria durant el que queda de curs. Orell assegura que ja s'estan fent en línia i que fer-les presencialment suposaria una sobrecàrrega de feina i un risc de contagi per als docents. L'STEI ha participat aquest dilluns dematí en la primera de les reunions per videoconferència que mantindrà la Conselleria amb la comunitat educativa per debatre la seva proposta, sobretot centrada en el que queda de curs acadèmic.

La possible obertura de les escoletes de zero a tres anys ha estat un dels temes que més ha centrat el debat de la reunió de la Conselleria d'Educació amb l'escola contertada que ha tingut lloc aquest dilluns horabaixa. L'STEI hi ha manifestat rebuig, ja que no s'hi poden garantir les mesures sanitàries de seguretat. El conseller Martí March assegura que les competències són dels ajuntaments, però Ramon Mondejar, portaveu de les escoles concertades de l'STEI, té dubtes que la Conselleria no en pugui impedir l'obertura. "No està clar de qui són les competències. Hi ha molts de dubtes", afirma. 

Els alumnes de les Balears només tornaran a l'escola aquest curs per fer-hi tutories

"No veim la necessitat de fer aquestes tutories presencialment, per tres setmanes que queden, i ens consta que aquesta feina s'està fent", ha assenyalat Orell a l'ARA Balears. El portaveu del sindicat remarca també que, "segons l'article 9 del RD 463/2020, no es poden fer classes presencials mentre duri l’estat d’alarma". Per part seva, f onts de la Conselleria d'Educació asseguren que les tutories estan pensades per arribar a aquells alumnes que s'han desconnectat del curs, ja sigui perquè no tenen accés als mitjans telemàtics o per motius personals concrets, com per exemple la gestió emocional de la malaltia d'un familiar, i no fan els deures ni han entregat el material durant els darrers mesos, i també per als casos en què sigui més convenient preparar les matèries de manera presencial.

Per part seva, el portaveu d'Alternativa Docent, Miquel Àngel Santos, un sindicat que sí que havia reclamat donar una alternativa presencial durant el que queda de curs a l'alumnat de Batxillerat amb dificultats per seguir el ritme acadèmic, s'ha mostrat satisfet amb la proposta de la Conselleria. Santos, però, es mostra també preocupat que les tutories siguin més que classes puntuals. "Si fos un pla generalitzat i els professors que tenen 35 alumnes donassin cita per atendre'ls de cinc en cinc, seria impossible". En aquest sentit, ha demanat que es posin filtres i que es vigili que no hi hagi sobrecàrrega de feina per als docents.

Santos ha reclamat també que la Conselleria i els equips directius redueixin la burocràcia i l’elaboració de múltiples informes als docents i confiïn en ells i en la feina feta durant aquest període excepcional. "Fa la sensació de manca de confiança en els docents, dedicam molt de temps a justificar el que feim", diu.

D'altra banda, el portaveu de l'STEI, Cosme Orell, s'ha queixat que a la reunió d'aquest dilluns pràcticament no s'ha pogut parlar de la preparació de curs vinent i ha estat tot centrat en el que queda de curs, que finalitza 19 de juny.

El portaveu de l’STEI també ha deixat clar que "no és possible afrontar el curs 20/21 amb la plantilla actual amb garanties d’èxit". Per això ha reclamat la creació de fons econòmic addicional específic per atendre les necessitats educatives que s’han generat com a conseqüència del covid-19. 

Aquest dimarts el conseller es reunirà amb la Mesa de Pares i Mares i la Mesa de directors per parlar del pla de desescalada del Govern, segons la Conselleria.

EDICIÓ PAPER 19/09/2020

Consultar aquesta edició en PDF