La xarxa de busos de l'EMT de Palma sumarà sis noves línies i incorporarà 20 vehicles abans de final d'any

A més, s'introduiran canvis en 19 rutes

El batle de Palma, José Hila, ha presentat aquest dilluns un pla de millora de la xarxa d'autobusos municipals de Ciutat que contempla sis noves línies i introdueix canvis en 19 rutes a partir del dia 18, fet que suposa la incorporació de 20 busos abans de final d'any.

El "canvi profund de la xarxa" preveu també la modificació completa del sistema d'informació perquè sigui "més clar", amb nous plans a les parades i nous topònims, ha explicat Hila.

Els canvis s'apliquen sobretot a les línies amb més demanda de l'EMT. "La modificació afecta els 12 trajectes de més demanda, als quals es destinen fonamentalment els esforços de canvi per millorar freqüències i ser més eficients. Es reforçaran línies, es reordenaran itineraris, se'n crearan de nous i també canviarem la informació a l'usuari", ha destacat el batle de Palma.

Tots els canvis es poden consultar a la pàgina web www.pujalbus.org.

A més, es tripliquen els busos d'alta capacitat, que fins ara eren 14 i passen a ser 40, la qual cosa permetrà "donar millor servei en corredors d'alta ocupació perquè ningú quedi a la parada esperant mentre el bus passa complet", ha afirmat Hila.

El regidor de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau, ha resumit que es duen a terme 19 canvis en les 28 línies existents, que passen a ser 34, namb les sis línies noves. 

Per la seva banda, el gerent de l'EMT, Mateu Marcús, ha detallat que la línia 3 es divideix de manera que "el gruix dels qui usaven aquesta línia continuï igual". Arranca a Son Bonet, circula per Aragó i la corona d'Avingudes fins al passeig de Mallorca, Jaume III i té el final de línia a la plaça de les Tortugues. Tornarà per la Rambla i la plaça d'Espanya i Aragó.

La línia 4 arrancarà a Illetes i anirà per Cala Major, Portopí, circularà per tot Joan Miró, les Avingudes, la plaça d'Espanya, Nuredunna i acabarà a la plaça de les Columnes. A les línies 23A i 23B: la 23A manté el número 23 i la 23B serà línia 22. La 28A i 28B, una en cada sentit, que circulaven per Pere Garau, el Rafal, Son Llatzer i el Coll, es transformaran en les línies 27 i 28.

La 29, que també anava a Son Espases amb dos recorreguts molt diferenciats es divideix: hi haurà la 29, de Son Espases cap a la plaça del Progrés baixant per Andrea Doria, i la 39, per la carretera de Valldemossa cap al Palau de Congressos.

Cap a l'aeroport i l'Arenal "se separen les demandes", ha explicat el gerent. I les línies de l'aeroport (1 i 21) seran ara l'A1, de l'aeroport al passeig Mallorca, i l'A2, de l'aeroport a l'Arenal.

La línia 25 es manté i tindrà millor connexió amb la nova 35 que la 15 i "els reforços en determinats moments de l'any i en dies ennigulats continuaran". Les línies 25 i 23 es mantindran per autopista i la 35 articularà el corredor del Coll d'en Rabassa, la Gruta i Portitxol.

EDICIÓ PAPER 18/01/2020

Consultar aquesta edició en PDF